کد خبر: 65369
A

جزئیاتی تازه از پرونده تصادف مرگبار خودروی پورشه در اصفهان

اصفهانی در تشریح آخرین جزئیات از پرونده حادثه پورشه در استان اصفهان اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیقات مقدماتی پرونده پورشه با آنچه در فضای مجازی منتشر شده متفاوت است.

جزئیاتی تازه از پرونده تصادف مرگبار خودروی پورشه در اصفهان
به گزارش دیده بان ایران؛ علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در تشریح آخرین جزئیات از پرونده حادثه پورشه در استان اصفهان اعلام کرد: نتایج اولیه تحقیقات مقدماتی پرونده پورشه با آنچه در فضای مجازی منتشر شده متفاوت است.
 
وی افزود: در این حادثه جوان حدوداً ۲۳ ساله راننده خودروی پورشه با اطلاع از اجرای طرح برخورد با هنجارشکنان خیابانی در محل مشغول دور دور بوده و پس از اخطار پلیس مبنی بر ایست اقدام به فرار کرده و با سرعت و پس از عبور از مانع سرعت کاه، کنترل رانندگی را از دست داده و با انحراف به چند خودرو پارک شده در حاشیه خیابان برخورد کرده و حادثه تلخ رقم خورده که این واقعه ناشی از کورس خودرویی نبوده است.

این مقام قضایی در استان اصفهان با انتقاد از برخی اظهارنظر‌های غیرکارشناسی در این خصوص تصریح کرد: متأسفانه برخی تحت تأثیر جوسازی‌ها و اخبار خلاف واقع منتشره در فضای مجازی قرار گرفته و اقدام به تحلیل و یا اظهارنظر می‌نمایند که این امر هر چند تأثیری در سیر رسیدگی قضایی پرونده ندارد، اما تأثیر منفی افکار عمومی را به دنبال دارد که صحیح نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: متهم این پرونده فعلاً به اتهام قتل غیرعمدی ناشی از بی احتیاطی در امر رانندگی با وصف فرار و نداشتن گواهینامه و تخطی از سرعت مقرر با قرار قانونی بازداشت و روانه زندان و ممنوع الخروج شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است و با تکمیل تحقیقات و صدور قرار نهایی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در ادامه در خصوص برخورد قضایی با افرادی که با اینگونه حرکات غیرمتعارف باعث اخلال در نظم و آسایش عمومی و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شوند نیز گفت: بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ که اشعار می‌دارد مجازات کسی که «با هیاهو و جنجال یا حرکات غیرمتعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار بازدارد» سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود، کسانی که اینگونه حرکات غیرمتعارف با اتومبیل را در معابر عمومی انجام دهند یکی از مصادیق این ماده قانونی خواهند بود و مجازات یاد شده در خصوص آن‌ها قابل اعمال است.

اصفهانی در پایان از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه مطالعات اجتماعی خواست در خصوص ریشه و علت یابی علل و عوامل اصلی بروز اینگونه ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه و راهکار‌های مؤثر پیشگیری از آن از نگاه علمی و کارشناسی، اظهارنظر نمایند.

براساس این گزارش، ساعت یک و ۱۷ دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی از تصادف یک خودروی پورشه با چند خودرو در خیابان "کارگر" شهر اصفهان مطلع و بلافاصله به منظور بررسی صحنه در محل حاضر شدند.

در این حادثه خودروی پورشه با یک سواری پراید برخورد کرده بود که راننده خودروی پراید براثر شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

راننده خودروی پورشه در ادامه پس از برخورد با یک خودروی پراید و یک خودروی پژو ۲۰۶ و بروز خسارت به آنان از صحنه متواری می‌شود.

کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان پس از بررسی دقیق صحنه تصادف‌های رخ داده، علت این حادثه را سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی از سوی راننده سواری پورشه اعلام می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه راننده پورشه حادثه ساز خود را به پلیس معرفی کرد گفت: مأموران پلیس این فرماندهی محل زندگی راننده متواری را شناسایی کرده بودند که او خود را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ خدادوست گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و راننده خاطی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفته که وی هم اکنون با حکم مقام قضائی روانه زندان شده است./ میزان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر