کد خبر: 65541
A

توضیح ظریف درباره ورود میانجیگران به تهران

وزیر خارجه با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به تهران و وظایف اعضای باقیمانده در برجام گفت: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از تهران انتقاد کنند

توضیح ظریف درباره ورود میانجیگران به تهران

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در مراسمی با عنوان "ماموریت من" با موضوع تحریم و خروج یکجانبه آمریکا از برجام در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران اظهار داشت: به نظر من سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه که در آن فرصت دیدار با رهبران این دو کشور را فراهم می‌آورد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران در جهت تبیین سیاست‌های خود، آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست‌هایی که همه دنیا را هدف قرار داده‌است، فراهم می‌آورد.

 

وی در خصوص مذاکرات فردای هیات آلمانی و ایرانی و این سوال که آیا آلمان جوابی برای بدعهدی‌های اروپا خواهد داشت یا خیر، گفت: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه‌هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند. سیاست‌های غرب در منطقه ما جز خسارت چیزی نداشته است. برخی کشورها مثل آلمان فروش تسلیحات به عربستان برای بمباران مردم یمن را متوقف کردند.

 

ظریف افزود: وظیفه‌ای که اروپایی‌ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و این‌ها باید بگویند تا به حال چقدر این موضوع عادی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه تصریح کرد: در برجام اقدام مهم نیست بلکه این نتیجه است که مهم است. اینکه گفته شود ما تلاش کردیم و نشد، خُب ما هم می‌توانیم از این به بعد تلاش کنیم و نشود.

وی در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی‌ها تعیین کرده است، افزود: ما برنامه خود را اعلام کردیم گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام می‌دهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری را و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ظریف خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌توانند اگر اقدامی انجام میدهند بر اساس وظایف خودشان باشد و ما هم اقدامات خود را یا متوقف می‌کنیم یا به تناسب اقدامات آن‌ها تصمیم گیری خواهیم داشت.

310 310

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر