کد خبر: 65560
A

جعفرزاده: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس علت استعفای وزیر آموزش و پرورش را نه مطالبات فرهنگیان و نه کاندیداتوری مجلس دانست و گفت: دولت باید شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کند که بعداً قرار است، وزیر شود؛ به ویژه اگر این فرد فعلا در آموزش و پرورش نیست.

جعفرزاده: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامعلی جعفر زاده  ایمن آبادی با اشاره به استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: علت استعفای بطحایی کاندیداتوری مجلس نیست و واقعیت این است که علت استعفای وزیر آموزش و پرورش عدم رضایت رئیس جمهور از وزیر آموزش و پرورش بود.

رئیس جمهور از چند تن از وزرا رضایت ندارد

نماینده مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته رئیس جمهور از چند تن از وزرای دیگر هم رضایت ندارد ولی با وجود اینکه هیچ یک از اعضای کابینه از این وزرا رضایت ندارند، حاضر به استعفا و کناره گیری نیستند.

وی ادامه داد: در عین حال بطحایی به دلیل شناختی که از آموزش و پرورش داشت به دنبال ایجاد تحولی بنیادین در آموزش و پرورش بود که در برخی از این موارد بدون هماهنگی با دولت عمل و برخی موضوعات را اعلام و رسانه‌ای می‌کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآور شد: از سوی دیگر بطحایی نتوانسته‌ بود با مجموعه گروه‌های صنفی بازنشستگان و فرهنگیان ارتباط خوبی برقرار کند و همین نارضایتی‌ها به گوش رئیس جمهور رسید و بطحایی نیز تصمیم به استعفا گرفت.

برخی استعفا را بهانه و فرهنگیان را چماق دست خود کردند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار کرد: در ماجرای این استعفا افرادی که به دنبال حمله به دولت بودند، این استعفا را بهانه و فرهنگیان را نیز چماق دست خود کردند و عنوان کردند که وزیر آموزش و پرورش به خاطر عدم تحقق مطالبات فرهنگیان استعفا کرده در حالیکه بطحایی به خاطر نارضایتی رئیس دولت از وزارت آموزش و پرورش استعفا داد.

جعفرزاده ایمن آبادی در عین حال بطحایی را یکی از وزرای کارآمد، توانمند و دلسوز در قیاس با بسیاری از وزرای کابینه دولت دانست و گفت: بطحایی قصد ورود به انتخابات مجلس را ندارد و اگر امروز نیز به این تصمیم رسیده است، این تصمیم به هیچ عنوان تصمیم درستی نیست.

دولت چه کسی را به عنوان وزیر معرفی می‌کند؟

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس درباره اینکه چه کسی وزیر آموزش و پرورش بعدی است، گفت: دولت باید شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کند که بعداً قرار است، وزیر شود؛ به ویژه اگر این فرد فعلا در آموزش و پرورش نیست و در حال حاضر با پشتوانه فرهنگی مشغول کار دیگری است./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر