کد خبر: 65589
A

تکذیب لیست ۱۹تایی دانشگاه‌های ایران در برترین‌های جهان

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برخی اخبار درباره لیست ۱۹تایی دانشگاه‌های ایران در برترین‌های جهان را تکذیب کرد.

تکذیب لیست ۱۹تایی دانشگاه‌های ایران در برترین‌های جهان

به گزارش دیده بان ایران، امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه «۱۹ دانشگاه ایرانی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند». خبری که هیچ منبع موثقی نداشت و حتی با یک جستجوی اینترنی کوتاه می‌شد دریافت، اسم بعضی از دانشگاه‌هایی که در این خبر آمده است در این حد نیستند و حتی یکی از این موسسات منحل شده است.

در این خبر که شبکه خبر منتشر کرده، آمده بود: «براساس جدیدترین نتایج نظام رتبه بندی دانشگاه های جهان، دانشگاه‌های علامه طباطبایی، الزهرا (س)، صنعتی امیرکبیر، آزاد واحد علوم تحقیقات، فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، آزاد واحد نجف آباد، کاشان، علوم پزشکی شهید بهشتی، موسسه تحقیقاتی شاخص پژوه، صنعتی شریف، شیراز، تبریز، تربیت مدرس، تهران، علوم پزشکی تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و یزد در این فهرست قرار گرفته‌اند.»

در واکنش به این خبر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ایرناپلاس می‌گوید: این خبر معتبر نیست و حتی یکی از این موسسه‌هایی که در این رتبه‌بندی اسمش آمده منحل شده است. ما به این مدل اخبار اهمیتی نمی‌دهیم و آنها را تایید نمی‌کنیم. چرا که هیچ منبع و اعتباری ندارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر