کد خبر: 65647
A
فلاحت پیشه:

عده‌ای در ایران به خاطر منافع خود حاضرند کشور را دوباره ذیل فصل هفت قرار دهند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن به ایران را بسیار مهم خواند و در عین حال از تلاش‌های برخی برای کم اهمیت جلوه دادن این سفر انتقاد کرد و گفت: متأسفم که در ایران عده‌ای به خاطر منافع خود حاضرند که کشور را دوباره ذیل فصل هفت شورای امنیت قرار دهند.

عده‌ای در ایران به خاطر منافع خود حاضرند کشور را دوباره ذیل فصل هفت قرار دهند
به گزارش دیده بان ایران، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به سفر چند روز آینده نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: در آستانه این سفر برخی تلاش‌های خلاف منافع ملی را انجام می‌دهند امروز یکی از رسانه‌ها نوشت که به صورت مصنوعی دلار را پایین نگه‌ می‌دارند، نمی‌دانم چرا برخی از جریانات سیاسی از کم شدن فشار اقتصادی به مردم ناراحت می‌شوند.
 
وی افزود: این که چنین حسی در این دنیا شکل گرفته که باید مانع از یک جانبه گرایی و تقابل آمریکا با ایران شوند نشان دهنده اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران است. سفر نخست وزیر ژاپن نیز از نظر روابط دو جانبه و مسائل بین المللی بسیار مهم و سفر ویژه‌ای محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که موضوع ایران ویژه است.
 
وی خاطرنشان کرد: در این بین تلاش‌هایی صورت می‌گیرد تا این گونه رفت و آمدها را ضعیف نشان دهند آنها هدفشان آن است که خیلی زود شکست دولت را اعلام کنند تا به قدرت برسند. میل برخی از جریانات سیاسی برای رسیدن به قدرت در کشور به ضرر منافع ملی تمام می‌شود. آن جریانات می‌تواند در زمان خود برنامه‌شان را ارائه کنند و به قدرت برسند اما قرار نیست که منافع ملی برای رسیدن به قدرت فدا کنیم.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این که در شرایط فعلی کشور به گونه‌ای عمل کرده که موضوع بازگشت از تحریم‌ها در آمریکا بحث اساسی شده و جریان اقلیتی در آمریکا به صورت جدی معتقدند که دولت آمریکا باید وارد فصل بازگشت به تحریم‌ها شود بسیار مهم است این رویکرد سیاسی در آمریکا نشان می‌دهد که جریانی در این کشور به صورت منطقی موضوع را دنبال کرده کما این که در زمینه اقدامات ایران در موضوع هسته‌ای هم اقدامات منطقی در قالب برجام صورت می‌گیرد. قرار نیست که این اقدامات منجر به شکل گیری فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران شود متأسفم عده‌ای در ایران به خاطر منافع خود حاضرند کشور را دوباره ذیل فصل هفت قرار دهند.
 
فلاحت پیشه درباره هدف میانجیگری نخست وزیر ژاپن در سفر به ایران گفت: این سفر در قالب مناسبات دو جانبه است البته ژاپن موضوع میانجگیری اعلام کرده اما هنوز طرح و برنامه‌ای برای میانجیگری بین ایران و آمریکا به صورت مشخص داده نشده است.
 
وی تاکید کرد: روابط بین ایران و آمریکا به میانجیگری نیاز ندارد عملاً تابویی هم برای این موضوع نداریم معتقدم ایران و
آمریکا به خوبی تنش را مدیریت کرده و وارد فضای تنش نشدند در سایر حوزه‌ها هم می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر