کد خبر: 65695
A

انتقاد تند کوهکن از نمایندگان/ چرا برای دو ریال حوزه انتخابیه دنبال وزیر راه می افتید؟

عضو فراکسیون ولایی همچون ابطحی هم فراکسیونی‌اش زبان به انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس گشود و در ابتدای نطق پیش از دستور از همکارانش اجازه خواست تا نطقش را به انتقاد از خود و همکارانش اختصاص بدهد.

انتقاد تند کوهکن از نمایندگان/ چرا برای دو ریال حوزه انتخابیه دنبال وزیر راه می افتید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن کوهکن نماینده مردم لنجان با رد گلایه‌هایی در مورد محدودیت دایره عمل مجلس، گفت: من معتقدم که در مجلس اختیارات خوبی داریم که اگر بدون اغماض به وظایفمان عمل کنیم، نتایج بهتری خواهیم گرفت. در قانون اساسی، قوا از هم مستقل هستند اما در یک مورد کسی که قانون اساسی را تصویب کرده است به مجلس اجازه داده است در اصل 90 قانون اساسی ورود پیدا کند، یعنی هر کسی از قوای سه گانه شکایت دارد می‌تواند به مجلس مراجعه کند. از این اختیار قانونی باید استفاده کرد.

این نماینده مجلس دهم در ادامه انتقاد از عملکرد همکارانش اظهار کرد: وقتی یک وزیر سفر خارجی می رود و مدیرکل وزیر سر صبحانه نامه می‌چرخاند که از عملکرد وزیر تشکر کنیم، این رفتارهای چه معنی‌ایی دارد؟ در خاطرم هست که رهبری در مورد سئوال از رئیس جمهور چه مطالباتی داشتند.

او به خاطره‌ای از رهبری اشاره کرد،‌ گفت: رهبری در دیداری فرمودند که در قبل از انقلاب رئیس مجلس و نخست وزیر دو برادر بودند، وقتی نخست وزیر برای حضور در مجلس چند دقیقه دیر آمد،‌ ‌رئیس مجلس دستور داد که راهش ندهند اما همانطور که مقام معظم رهبری خاطره‌ای این چنینی روایت می‌کنند،  وقتی ایشان حس کردند که رئیس جمهور وقتی برای پاسخ به سئوال به مجلس آمد و نمایندگان با «دو دو» کردن به رئیس جمهور توهین کردند،‌ نمایندگان را احضار کردند. ایشان از ما نمایندگان این را طلب میکنند که احترام وزرا و رئیس جمهور را حفظ کنیم اما به کارشان هم نظارت داشته باشیم. دو سئوال از رئیس جمهور در این مجلس مطرح شد و در مورد رئیس جمهور قبلی رهبری نارضایتی خودشان را در مورد نحوه سئوال مطرح کردند.در مورد رئیس جمهور فعلی هم ایشان قدردانی کردند.

کوهکن گریزی به عملکرد همکارانش هم زد و با تأکید به لزوم نگاه ملی،‌ افزود: همکار محترمی که برای دو ریال حوزه انتخابیه اش دنبال وزیر راه می افتد، والله وظیفه اصلیش را فراموش کرده است. متاسفانه به علت مماشات و دو قران برای کاری در حوزه انتخابیه کوتاه می آییم و این اشکال ما است./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر