کد خبر: 65716
A

توضیحات کاتب درباره نتیجه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی/ امیدی ها به من رای نداده بودند که به آنها رای بدهم!

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نسبت به مصاحبه اخیر نماینده تهران درباره نتیجه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، واکنش نشان داد.

توضیحات کاتب درباره نتیجه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی/ امیدی ها به من رای نداده بودند که به آنها رای بدهم!

به گزارش دیده بان ایران؛ غلاﻣﺮﺿﺎ ﻛﺎﺗﺐ با اشاره به مصاحبه اخیر طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده تهران درباره نتیجه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی که وی را در عدم انتخاب علی مطهری به عنوان رئیس کمیسیون مقصر می‌دانست، گفت: مصاحبه خانم سیاوشی درباره انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی دون شأن نمایندگی و یک انسان با اخلاق است و مطالبی که بیان شد بر اساس ذهنیات شخصی ایشان است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: من برای رأی به کاندیدای مد نظر فراکسیون امید برای تصدی ریاست کمیسیون فرهنگی هیچ توافقی با آنها نداشتم و این موضوع که قرار بوده آنها در کمیسیون تدوین آیین نامه به من رأی بدهند و در کمیسیون فرهنگی من به کاندیدای مورد حمایت آنها یعنی آقای مطهری رأی بدهم صحت ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس، افراد نباید تحت فشار سیاسی و جناحی قرار گیرند و این موضوع روی رأی آنها تأثیر بگذارد لذا در موارد متعدد به شخص قائل بوده ام و مخفی بودن آرای نمایندگان نیز مهم است همچنین باید بدانیم که همه ما در پیشگاه خدا مسئول بوده و باید نسبت به رأیی که مردم به ما داده اند امانت دار باشیم.

کاتب ادامه داد: متأسفانه نماینده تهران ناراحتی خود از عدم انتخاب نماینده مورد حمایتشان به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی را با اتهامی بی مهابا به من نشان دادند از این رو حق اینجانب برای پیگیری حقوقی از مراجع قانونی محفوظ است.

وی اضافه کرد: بعد از اعلام نتیجه انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس نیز یکی از اعضای فراکسیون امید اعلام صریح کرد که هیچ یک از اعضای این فراکسیون به من رأی نداده بودند و آرای من از دو فراکسیون دیگر بوده لذا دلیلی نداشت که به نماینده آنها رأی بدهم ضمن اینکه قائل به استقلال در رأی و انتخاب هستم.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آقای مطهری فردی ارزشمند و با لیاقت در مجلس است و رأی ندادن به ایشان به خاطر تفاوت جریان سیاسی نیست بلکه به خاطر اعتقادی است که اینجانب به آقای جمشید جعفرپور و روحیه تعاملی و اعتدالی ایشان دارم که به ایجاد وحدت و انسجام در مجلس کمک می کند./ خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر