کد خبر: 65721
A

دستگیری سازندگان بلیت مترویی که ۴۷ سال اعتبار داشت

فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو پایتخت از کشف بلیت مترو تهران با اعتبار ۴۷ ساله خبر داد و گفت: متهمان این پرونده مدعی‌اند با عملیات سخت‌افزاری اقدام به تهیه این بلیت کرده‌اند.

دستگیری سازندگان بلیت مترویی که ۴۷ سال اعتبار داشت

به گزارش دیده بان ایران، ماموران پلیس آگاهی متروی تهران در بررسی‌های به عمل آمده متوجه یک آگهی در سایت خرید و فروش اینترنتی شدند که فردی در آگهی، مدعی شده بود کارت بلیط مترو با اعتبار ۴۷ ساله دارد و آن را به قیمت ۳۰ میلیون تومان می‌فروشد. 

با توجه به احتمال کلاهبرداری توسط این شخص، با فرد ارسال‌کننده آگهی تماس گرفته و زمینه دستگیری او فراهم شد.

این فرد با حضور در محل ادعا کرد که چنین کارتی را داراست و حتی برای اثبات این موضوع، کارت بلیت را مقابل چشمان ماموران آزمایش کرد که مشخص شد اعتبار کارت تا سال ۱۴۴۵ است و متهم به همراه فردی دیگر که حاضر در محل بود، به کلانتری منتقل شدند.

متهمان که هر دو دانشجوی فوق لیسانس بودند مدعی شدند با همکاری یکی از دوستانشان و با انجام یک سری عملیات سخت‌افزازی و نرم‌افزاری موفق به دست‌کاری کارت بلیت مترو شده‌اند و قصد داشتند این کارت بلیت را به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فروش برسانند. 

سرهنگ علی راقی، فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: متهمان به مقام قضایی معرفی شدند. 

راقی متذکر شد: شهروندان برای خرید کارت بلیت اعتباری مترو، از جایگاه‌های معتبر مستقر در ایستگاه‌های مترو اقدام به خرید این کارت‌ها کنند، چرا که اخیرا مشاهده شده در سایتهای خرید و فروش مجازی این شکل معاملات صورت گرفته و هیچ نظارتی نیز توسط ناظران سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، بر اصالت کالا انجام نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر