کد خبر: 65725
A

مدیرکل امنیت عمومی لبنان: آزادی «زکا» ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد

مدیرکل امنیت عمومی لبنان با بیان اینکه تبعه آمریکایی-لبنانی امروز سه‌شنبه آزاد می‌شود، گفت، این موضوع ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد.

مدیرکل امنیت عمومی لبنان: آزادی «زکا» ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد
به گزارش دیده بان ایران؛ «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان که به ایران آمده، به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد: «نزار زکا» تبعه لبنانی-آمریکایی زندانی در ایران امروز (سه شنبه) آزاد می‌شود و با وی به لبنان بازمی‌گردد.

 

وی افزود: تکمیل اقدامات قضایی مربوط به آزادی زکا در آستانه پایان است و آنطور که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند عملیات آزادسازی وی ارتباطی به تبادل زندانیان ندارد.

 

شبکه «ال‌بی‌سی» لبنان تصاویری از زکا و ابراهیم را در ایران در حالی که در کنار یک میز نشسته‌اند و پرچم‌های ایران و لبنان در پشت سر آنها قرار دارند، منتشر کرد.

 

عباس ابراهیم به روزنامه «الجمهوریه» هم گفت: امنیت عمومی از همان ابتدا در راستای استرداد زکا و دیگر زندانیان دارای تابعیت لبنانی کار کرده است.

 

زکا در سال 2015 (1394) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد و در سال 2016 به 10 سال زندان و پرداخت غرامت 4.2 میلیون دلاری محکوم  شد.

 

وزارت خارجه لبنان هفته گذشته بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، تلاش‌ها برای آزادی زکا  نتیجه داده است.

 

دیروز«میشل عون» در پاسخ به سوالی در این باره اعلام کرده است: «از زمانی که نزار در تهران بازداشت شد، نامه‌ها و درخواست‌هایی [برای کمک به آزادی وی] دریافت کردم. با خانواده وی نیز دیدار داشتم و مذاکرات ناموفقی که برای تبادل انجام شد، دنبال می‌کردم. زمانی که دریافتم مسأله وی نباید طول بکشد دست به کار شدم».

 

عون توضیح داد: نزار قبل از اینکه آمریکایی باشد، لبنانی است و نباید تنهایش گذاشت. نزد رئیس‌جمهور ایران حسن روحانی (برای آزادی وی) پادرمیانی کردم  و وی [با درخواست من برای پیگیری موضوع] موافقت کرد. «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی را مأمور کردم تا هر آنچه لازم است در این باره انجام دهد، وی مرد این مأموریت‌هاست».

 

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر