کد خبر: 65773
A

نقوی حسینی: سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران دستاوردها و پیامدهای اقتصادی بسیار خوبی خواهد داشت/ بازار نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن واکنش مثبت نشان داد

حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: تمرکز بر بحث میانجی‌گری سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، ما را از اهداف واقعی سفر دور می‌کند. مناسبات ما با آمریکا مناسبات مذاکره‌ای نیست.

نقوی حسینی: سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران دستاوردها و پیامدهای اقتصادی بسیار خوبی خواهد داشت/ بازار نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن واکنش مثبت نشان داد
به گزارش دیده بان ایران؛ حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ضمن اشاره به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، گفت: حضور نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان در کشورمان نشان می‌دهد ایران‌ همچنان کانون توجه دیپلماسی جهانی است و سیاست منزوی‌سازی آمریکایی‌ها با شکست روبه‌رو شده است.

 

او ادامه داد: ژاپن شریک سنتی ایران است و چهار دهه گذشته ایران و ژاپن مناسبات بسیار خوبی با هم داشته‌اند. ژاپن از خریداران و مشتریان بسیار مهم نفت جمهوری اسلامی است. بنابراین سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران قطعاً دستاوردها و پیامدهای اقتصادی بسیار خوبی خواهد داشت.

 

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: اما تمرکز بر بحث میانجی‌گری سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، ما را از اهداف واقعی سفر دور می‌کند. مناسبات ما با آمریکا مناسبات مذاکره‌ای نیست. آمریکا ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند، از سوی دیگر می‌گوید شماره تماس گذاشته‌ایم تا ایرانیان با ما تماس بگیرند و سوئیس، عراق و ژاپن را واسطه می‌کند.

 

نقوی حسینی گفت: آمریکا پتروشیمی ایران را تحریم می‌کند که این امر نشان می‌دهد آنها حسن نیت ندارند. بنابراین در چنین شرایطی صحبت از باب مذاکره قطعاً ذلت ملت ماست و خسارات بیشتری به ما وارد می‌کند. پس نباید بحث میانجی‌گری را مطرح کنیم. مناسبات ما با آمریکا میانجی‌پذیر نیست. آمریکا اگر می‌خواهد وارد چنین فضاهایی شود، ابتدا باید به تعهدات گذشته خود عمل کند و از اقدامات خصمانه دست بردارد. همچنین باید تحریم‌ها را لغو و به تعهدات برجامی خود عمل کند. از این رو ما از وجه میانجی‌گری میان ایران و آمریکا به سفر نخست‌وزیر ژاپن نگاه نمی‌کنیم.

 

او همچنین با اشاره به کاهش نرخ ارز، گفت: بازار نسبت به سفر نخست‌وزیر ژاپن واکنش مثبت نشان داد و به‌ نوعی مشخص شد که دستاوردهای این سفر می‌تواند در بازار آثار مثبتی در پی داشته باشد./ اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر