کد خبر: 66125
A

واکنش چمران به فراخوان انتخاباتی قالیباف

مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان در قالب شورای راهبردی وحدت روز یکشنبه 12 خردادماه به طور رسمی تشکیل جلسه داد. البته این شورا در جمعی محدود از ابتدای سال 97 جلساتی را برگزار می کرد و وقتی مباحثش به جمع بندی رسید و ترکیب نهایی خود را مشخص کرد، با تعداد اعضای بیشتری وارد فاز اصلی انتخابات شد.


واکنش چمران به فراخوان انتخاباتی قالیباف

به گزارش دیده بان ایران، ترکیب شورای راهبری از شخصیت های حقیقی و حقوقی تشکیل می شود اما کسی نماینده یک شخصیت حقیقی نخواهد بود و فقط احزاب رسمی می توانند نماینده از جانب خود معرفی کنند. همچنین کسانی که خودشان نامزد انتخابات مجلس هستند در ترکیب شورا حضور نخواهد داشت.

مکانیزم شورای راهبردی برای انتخاب نامزد اینگونه است که در شهرستان ها و استان ها شورای نیروهای اصولگرا با ساماندهی جدیدی کاندیداهای هر حوزه انتخابیه را شناسایی می کنند، سپس روند بررسی کاندیداها از شهرستان ها شروع و بعد در استان ها جمع بندی می شود. در نهایت استان ها نام نامزدها را به مرکز می فرستند که پس از تأیید مرکز، نام آنها در لیست سراسری قرار می گیرد.

به نظر می رسد فراخوان انتخاباتی قالیباف واکنشی به تعریف چنین مکانیزمی برای انتخاب نامزدها در شورای وحدت باشد. او با این فراخوان عملا خواست که در مقام اصلاح مکانیزم برآید و روال کار را در مسیر درست قرار دهد. گرچه از روز گذشته تاکنون افراد مختلف سیاسی درباره پیام ویدئویی قالیباف اظهارنظر کردند اما سکوت بزرگان شورای وحدت خیلی معنادار است.

مهدی چمران تلاش کرد، درباره این موضوع فعلا موضعی نگیرد و با بیان اینکه «تمرکزش بر برگزاری مراسم سالروز شهادت شهید مصطفی چمران است»، از اعلام نظر درباره فراخوان انتخاباتی محمدباقر قالیباف پرهیز کند.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب و عضو هیأت رئیسه شورای وحدت اصولگرایان گفت: فراخوان آقای قالیباف را دیدم و شنیدم اما دقت نکردم. بعد از 31 خرداد و برگزاری مراسم سالگرد شهید چمران می توانم صحبت کنم./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر