کد خبر: 66138
A
در حواشی چهارمین جلسه دادگاه مطرح شد؛

تاکید مجدد خاتمی بر تخلف ۸ میلیونی در انتخابات /" فتنه "اعتراض ، شکوایه و گله از رهبری نیست/ نتایج فاجعه آمیزانتخابات ۸۸ قابل جبران نیست + فیلم

محمد رضا خاتمی عنوان کرد که در قسمت پایانی دفاعیه سیاسی خود به مطالب بیشتری از تخلفات انتخابات 88 اشاره کرده بودم که قاضی دادگاه اجازه قرائت آن را نداد ولی بخش هایی از آن به شرح ذیل می باشد: آنچه را که در این چهار جلسه دادگاه بیان کردم تنها بخش کوچکی بود از آنچه که در انتخابات سال 88 اتفاق افتاد که توسط هر کاربری در اینترنت قابل دسترسی است. اما آنچه که مشخص است حداقل تعداد 7 میلیون و 89 و هزار و 993 رای تقلب شده است. فتنه واقعی این است، فتنه اعتراض به تخلف نیست. تقلب فتنه اکبر است فتنه اعتراض و شکوایه و گله حتی از رهبری نیست؛ فتنه این است که تقلب بکنند و خود را پشت رهبری پنهان کنند. انتخابات 88 نه قابل ابطال است و نه نتایج فاجعه آمیز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن قابل جبران است. اما می توان با رویکردی صحیح و منصفانه نشان داد که اگر برای نظام تخلفی ثابت شود در برخورد عادلانه با آن کوتاه نخواهد آمد .

تاکید مجدد خاتمی بر تخلف ۸ میلیونی در انتخابات  /" فتنه "اعتراض ، شکوایه و گله از رهبری نیست/ نتایج فاجعه آمیزانتخابات ۸۸ قابل جبران نیست + فیلم
به گزارش دیده بان ایران ؛ چهارمین جلسه دادگاه بررسی اتهامات سید محمد رضا خاتمی ساعت 10 صبح امروز در حالی برگزار شد که به گفته شاهدان عینی محدودیت های بیشتری نسبت به افرادی که در خیابان منتهی به دادگاه اعمال شده بود.
 
اما با این حال خاتمی امروز هم اجازه یافت تا پنج نفر همراه را با خود به جلسه دادگاه ببرد. این در حالی است که گفته می شود علی شکوری راد و آذر منصوری از حضور در دادگاه منع شده اند. ذکر این نکته هم قابل توجه است که خبرنگاران صداو سیما در این جلسه با وجود اینکه دیر به دادگاه رسیده بودند بدون هیچ مانعی وارد جلسه دادگاه شدند. 
 
پس از پایان جلسه چهارم دادگاه سید محمد رضا خاتمی در جمع خبرنگاران  گفت:اساس دفاعیات من مستند بر گفته ها و آمار رسمی مسئولان رسمی کشور بود. آشفتگی و تناقضات بسیاری در صندوق ها بود و همه را ارائه دادم.
 
مستندات اصلی من سه مورد بود:
 
نخست؛ شمارش آرا بر اساس گزارش تفصیلی شورای نگهبان و پیوست شماره ۴۹ است که نشان دادم چقدر اختلاف عدد زیاد بوده و نهایتا بیش از ۲میلیون رای گم شده است.
 
مورد بعدی در حوزه توزیع تعرفه ها است. بر اساس اظهارات رسمی و دسترسی من به یازده استان؛ برای آن استان‌ها سه میلیون رای چاپ شده اما ارسال نشده است.
مورد سوم در مورد چاپ تعرفه‌ها است. تا ۳۱ خرداد ۸۸ بر اساس اظهارات رسمی مسوولان گفته شده که ۵۸ میلیون تعرفه چاپ شده است اما شورای نگهبان گفته است ۶۰ میلیون و مشخص نیست ۲میلیون کجا چاپ شده است؟

همچنین محمد رضا خاتمی عنوان کرد که در قسمت پایانی دفاعیه سیاسی خود به مطالب بیشتری از تخلفات انتخابات 88 اشاره کرده بودم که قاضی دادگاه اجازه قرائت آن را نداد ولی بخش هایی از آن به شرح ذیل می باشد: 

آنچه را که در این چهار جلسه دادگاه بیان کردم تنها بخش کوچکی بود از آنچه که در انتخابات سال 88 اتفاق افتاد که توسط هر کاربری در اینترنت قابل دسترسی است. اما آنچه که مشخص است حداقل تعداد 7 میلیون و 89 و هزار و 993 رای تقلب شده است. فتنه واقعی این است، فتنه اعتراض به تخلف نیست. 

تقلب فتنه اکبر است فتنه اعتراض و شکوایه و گله حتی از رهبری نیست؛ فتنه این است که تقلب بکنند و خود را پشت رهبری پنهان کنند. انتخابات 88 نه قابل ابطال است و نه نتایج فاجعه آمیز اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن قابل جبران است. اما می توان با رویکردی صحیح و منصفانه نشان داد که اگر برای نظام تخلفی ثابت شود در برخورد عادلانه با آن کوتاه نخواهد آمد . 

volumeVideo: 29.82M | durationVideo: 00:09:27
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر