کد خبر: 66157
A

زاکانی:نقش سید حسن خمینی در انتخابات۸۸ و حمایتش از احمدی نژاد و مشایی بگویید / تاج زاده خطاب به زاکانی: چرا جعبه سیاه 88 را باز نمی کنید / مهندس موسوی تنها یک درخواست دارد متن کامل دیدارش را با رهبری منتشر کنید + فیلم پخش زنده

مصطفی تاجزاده و علیرضا زاکانی نمایندگان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا با موضوع «اتفاقات سال ۸۸ و فساد اقتصادی» به مناظره نشستند.

زاکانی:نقش سید حسن خمینی در انتخابات۸۸ و حمایتش از احمدی نژاد و مشایی بگویید / تاج زاده خطاب به زاکانی: چرا جعبه سیاه 88 را باز نمی کنید / مهندس موسوی تنها یک درخواست دارد متن کامل دیدارش را با رهبری منتشر کنید  + فیلم پخش زنده

به گزارش دیده بان ایران، در ابتدای این مناظره که سومین مناظره این دو فعال سیاسی است علی رضا زاکانی با اشاره به دو مناظره گذشته، اظهار کرد: مناظره امروز با توجه به موضوعات انتخابات سال ۸۸ و فساد اقتصادی است. 

وی ادامه داد: آمریکا امروز امید به جریان هایی در داخل بسته که من به آن ها مافیا می گویم . کسانی که دستاوردهای  امام عزیز را به باد می دهند.

زاکانی گفت: چرا با تاجزاده  مناظره کردم چون احساس کردم نمایندگی از این جریان را عهده  دارد. به ذهنم رسید وقتی این جریان واکاوی شود برای همه شفافیت ایجاد می شود.

زاکانی گفت: در مناظره اول تکیه او بر نتایج کمیته شورای عالی امنیت ملی بود که من اثبات کردم نتایج آن کمیته اشتباه بود؛ عرض کردم در سال۷۸ ظلمی به همه دانشجوها و مردم  شد و علتش این بود که قتل های زنجیره ای پنهان بماند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد:در مناظره دوم عرض کردم پروژه ۸۸ یک پروژه ده ساله است و نقش تاجزاده محوری است. همانجا عرض کردم  "جان مک‌کین"  سناتور امریکایی در سال ۸۴ اعلام کرد ایران در مسیر انقلاب رنگی قرار گرفت و رنگ آینده آن ها سبز خواهد بود.

وی ادامه داد:آنچه که در سال ۸۸ اتفاق افتاد مشکلی بود که از زیاده خواهی، قدرت پرستی و عدم تمکین به قانون ایجاد شد . فتنه سال ۸۸ یک فتنه امریکایی بود که همه امید غرب به این بود که پرونده ایران اسلامی را این فتنه تمام کند. آن فتنه آسیب های اقتصادی اجتماعی فرهنگی اخلاقی اقتصادی  را به ما تحمیل کرد.

زاکانی گفت:سوال اصلی من در این مناظره از تاجزاده این است که چه شده از اول انقلاب هر وقت آمریکا دچار مشکل می شود شما در داخل فعال می شوید ؟ در ادامه مسیر نفوذ، کاملا مشخص است ؛ بیشترین دوستان تاجزاده در غرب و آمریکا هستند.

زاکانی در ادامه گفت: در پایان جنگ تاجزاده و دوستانشان هاشمی ، خاتمی و موسوی مسیری را رفتند که امام(ره) تعبیر به جام زهر کردند. بعد از آن شما مسیر جدیدی می بینید به معنای پایان جنگ سخت و شروع جنگ نرم.حلقه کیان، مرکز تحقیقات استراتژیک در مسیر تخریب های  آنان در جنگ نرم بود و بعد از آن الگوی غلط اقتصادی دولت هاشمی بود.

زاکانی با اشاره به هزینه ای که دولت هاشمی رفسنجانی  برای خرید وسایل ضد شورش داد گفت:اگر هوشیاری مقام معظم رهبری نبود، ایران وارد جنگ ناخواسته‌ای می شد.

زاکانی با اشاره به تصمیمات مجلس ششم گفت: مسیر ادامه پیدا می کند هاشمی و روحانی و مهاجرانی و سایرین که همه دوستان تاجزاده هستند تلاش کردند قانون اساسی را عوض کنند و استدلال جدید ایجاد کنند که رهبری جلوی آنان ایستادند.

وی همچنین به انتخابات دوم خرداد ۷۶ پرداخت و گفت: فلاحیان می‌گفت  نتایج انتخابات سال ۷۶ را ابطال کنیم،  رهبری نگذاشتند. 

زاکانی گفت: از ۷۷ به بعد جنگ تمام عیار روانی ایجاد کردند،  ارتزاق مشوش کنندگان از جریان تاجزاده و دوستانش بود. بعد از آن شاهد توسعه فساد فراگیر در دولت خاتمی بودیم و قضایایی مثل استات اویل و  کرسنت شکل گرفت.

وی افزود: جریانی در کشور از ابتدای انقلاب تا به حال در مسیر اجرای قانون اساسی اخلال ایجاد می کند و به نظر من تاجزاده از افراد کلیدی این ماجرا است.

این فعال سیاسی در ادامه به طرح موضوعاتی چون فساد اقتصادی در دولت اصلاحات، و تلاش مجلس ششم برای ارتباط با آمریکا پرداخت.

زاکانی همچنین خاطر نشان کرد: شکاف بین ملت و ایجاد فتنه سال ۸۸ در ادامه شکاف بین  ملت و حاکمیت  ایجاد شد.بعد از آن دوستان تاجزاده درخواست تحریم مردم ایران را در خارج از کشور مطرح کردند.سفیر آمریکا در بحرین اعلام کرد که پول و امکانات به این جریان می دهد. ما در سال ۸۹ قطعنامه ۱۵۲۹ را کمتر از یک سال و اندی پس از فتنه ۸۸ داشتیم.سپس جنگ های نیابتی  در منطقه شروع شد، توصیه می کردند به بشار اسد راه را باز کند و  با آن ها کنار بیاید.

 زاکانی در ادامه گفت :آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در سوریه هزینه کرد . با این حال تاجزاده و دوستانش طرف آمریکا را گرفتند.

وی  سپس به مباحثی نظیر  نفوذی های هسته ای و محیط زیستی پرداخت و گفت که در این مباحث انگشت اتهام به سمت دولت روحانی و دوستان تاجزاده است.

زاکانی اظهار کرد: مسیری که تاجزاده و دوستانش در اقتصاد دنبال می‌کنند تغیر  مولفه های اقتصادی است. به جای اینکه مشکل اقتصادی مردم حل  شود نوکیسه ها هستند که ثروت های باد آورده دارند و اسپانسر این جریان هستند.با این موضوع وارد خصوصی سازی شدند که بزرگ ترین جنایت در جمهوری اسلامی خصوصی سازی و به تاراج بردن اموال است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: دوستان آقای تاجزاده از این جنس هستند ، از جهانگیری ، آخوندی و زنگنه یاد کنید . عمده چهره های شاخص کابینه موسوی در کابینه روحانی  هستند. به جز شعار، وزارت  اطلاعات امنیتی نیست ، سایر وزارت خانه ها دست امنیتی ها است.مافیای پنهان مانع اقتصاد و معیشت مردم هستند.

این  چهره اصولگرا در ادامه اظهارکرد که زمانیکه تاجزاده صحبت از انتخابات آزاد می‌کند، محصولش آقای نجفی است یا شخص  دیگری ؟

فیلم پخش زنده  (پخش زنده)

 

 

زاکانی در ادامه مناظره با تاجزاده، اظهار داشت: من بعنوان یک بسیجی که 8 بار به جبهه رفتم، در موضوع قطعنامه 598 لحظه ای در مورد تصمیم امام درنگ نکردم اما در صلح امام حسن امثال عبیدالله بن عباس مقصر بودند یا نه؟ یا در صفین در تصمیم امام علی(ع)، خوارج مقصر بودند یا نه؟

وی درباره نام بردن از هاشمی در مناظره احمدی نژاد، گفت: من 15 خرداد 88 خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و ایشان گفتند کار |آقای احمدی نژاد کار زشت و بدی بود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: از سید حسن خمینی بپرسید که چرا ساختمان جنت آباد را در اختیار احمدی نژاد گذاشته است. درباره ردصلاحیت سید حسن، وی  باید امتحان خبرگان می داد ولی نداد، چرا فراقانونی فکر می کنید و باج می خواهید؟

زاکانی افزود: من این همه درباره اشکالات احمدی نژاد و مشایی صحبت کردم اما شما یک کلام علیه مشایی نگفتید. نمی توانید بگویید با حذف کارت سوخت سه برابر مسکن مهر پول در جیب دلالان رفته. باید نسبتتان به زنگنه را بگوئید. آیا یک نقد به دولت کردید؟ فقط حرف سیاسی می زنید در حالی که امکانات مردم در دولت روحانی یک چهارم شد. روحانی با شعار به عقب برنمی گردیم روی کار آمد اما الان به عصر پارینه سنگی برگشتیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: یک مقدار درد مردم را داشته باشید و به داد مردم برسید. شرایط کشور شرایط خاصی است و باید درباره این شرایط توضیح دهید. دولت باید تا 1404 رتبه اول منطقه می شد. در حوزه امنیت یک دهه زودتر با تدبیر رهبری رتبه اول شدیم، اما دولت نمی تواند امنیت را به اقتصاد تبدیل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه من راجع به یک جانی صحبت کردم که 5 تا گلوله به همسرش زده، اظهار داشت: وزارت اطلاعات هم با نجفی مخالف بوده و به جهانگیری ابلاغ کرده بود که نجفی نباید انتخاب شود. اگر در کشور  می خواست با فساد برخورد شود بساط شما برچیده می شد. اتفاقا ما هم به قوه قضائیه معترضیم که اگر عرضه داشت با فریدون و جهانگیری و شخص معاون اول برخورد می کرد. معاون اول قوه قضاییه می گوید 7 تا کارتن پرونده کرسنت است. اینها باید به مردم اعلام شود. 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: ملاک ما رهبری و امام هستند. من ناظر به مواضع خودم که برگرفته از مواضع رهبری و امام است صحبت می کنم. امام 6 کلید واژه داشتند: معیشت مردم، مبارزه با استکبار، استقلال کشور، مسئله فلسطین و... شما از امام خرج می کنید اما یک کدام از این کلید واژه ها در قاموس شما نیست ‌. بیایید به مردم بگویید که امام را قبول ندارید.

وی ادامه داد: دولت پنهانی که از آن حرف می زنید چطور دولتی است که وقتی می گوید نجفی را انتخاب نکنید وی راحت انتخاب می شود. از آن سه هزار بورسیه که نجفی جلوی آن را گرفت نهایتا به 16 نفر رسید که تخلف کرده بودند و بیرون شدند.

زاکانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره از آرا مردم صیانت کردند، گفت: شما از 13 میلیون رای مردم صیانت نکردید اما ما از 300 هزار رای مردم صیانت کردیم. حجاریان می‌گوید دانشجو باید تنها مصرف کننده باشد و حق فکر کردن ندارد. شما بیرون قدرت علیه جمهوریت  قیام می کنید و در قدرت علیه اسلام هستید. 

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با هرفاسدی باید برخورد کند. هرکس فساد اعتقادی، امنیتی، سیاسی، اخلاقی و مالی داشت باید رد کنند اما متاسفانه شورای نگهبان این کار را نمی کند و باید روشش را اصلاح کند. شما انتخابات آزاد را مثال می زنید که نمونه اش انتخابات شوراها است که فسادش می شود شورای بابل و این بخاطر نظارت شلی است که انتخابات شوراها دارد. 

وی درباره انتقادات تاجزاده از صدا و سیما تصریح کرد: رهبری دو نوع انتصاب دارد، یک نوع انتصاب که خودشان انتخاب می کنند و اداره می کنند اما یک جا هم منصوب می کنند که مدیران خودشان اداره کنند. ما در مجلس هفتم از قوه قضاییه تحقیق و تفحص کردیم اما ولی الله شجاع پوریان، شیخ قدرت علیخانی و سایر دوستان شما آبستراکسیون کردند و  داد می زدند که تحقیق و تفحص را نخوانید. شما خواهشا سیاسی برخورد نکنید و دائم از رهبری انتقاد نکنید، پیشنهادهای شما پیشنهادهای "بن سلمان" است که در عربستان دنبال می کند. ما دوست نداریم ایران گاو شیرده باشد. لااقل انصاف داشته باشید و از پدر و مادر شهدا و این مردم خجالت بکشید که چنین پیشنهاداتی می‌دهید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر