کد خبر: 66302
A

علی اکبر رائفی پور درباره انتخابات مجلس چه گفت؟/ ارتباط رائفی پور با یک "نهاد خاص "چه بود ؟ / آیا رائفی پور در انتخابات مجلس ۹۸ کاندیدا می شود؟!+فیلم

دیروز جبرائیلی از او عکسی از ناهار مشترک با وحید یامین پور و علی اکبر رائفی پور منتشر کرده است. انتشار همین عکس سبب شد تا سایت فردا نیوز (نزدیک به قالیباف) آن را انتخاباتی قلمداد کرده و آن نماد یک ائتلاف بداند موضعی که برخی از جریان اصول گرا را در فضای مجازی به واکنش وادار کرد. اصول گرایانی که ظاهرا دل خوشی از جریان رائفی پور و جبرائیلی نداشتند در انتقاد از او با یکدیگر هم داستان شوند .اعتراضاتی که در نهایت سبب واکنش رائفی پور شد وی مخالفان اصول گرای خود را "خر حزب اللهی "خواند اما علاقه و اظهار نظر رائفی پور در خصوص مجلس به این روزها ختم نمی شود او در سال ۹۴ در موسسه مصاف درباره مجلس صحبت های داشته که نشان می دهد چندان نسبت به این نهاد بی توجه نیست:

علی اکبر رائفی پور درباره انتخابات مجلس چه گفت؟/ ارتباط رائفی پور با یک "نهاد خاص "چه بود ؟ / آیا رائفی پور در انتخابات مجلس ۹۸ کاندیدا می شود؟!+فیلم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ یک  عکس سه نفره صدای بخشی از جریان منتسب به اصول گرایان را در آورد. آنها از این جمع سه نفره علی اکبر رائفی پور ۳۵ ساله را هدف گرفتند.جریان نزدیک به قالیباف و برخی اصول گرایان می گویند "رائفی پور" می خواهد کاندیدای مجلس شود. خودش می گوید پدرش ارتشی است همین امر باعث شده تا همه جای ایران بگردد و تجربه کسب کند از بیست و چند سالگی نامش مطرح شده و تقریبا ده سالی است به تهران آمده سخنرانی های متعدد و سلسله واری اغلب به عنوان مدعو انجام می دهد؛ قبلا سخنرانی هایش در دانشگاه انجام می شد و اکنون در دفتر جنبش مصاف؛ اما اینها همه چیز درباره موسس مؤسسهٔ فرهنگی مصاف نیست. 

رائفی پور از کجا آغاز کرد؟ 

اکنون رائفی پور دیگر دانشجوی حسابداری دانشگاه شاهرود نیست او نامی شناخته شده برای کسانی که با فضای مجازی آشنا هستند. سلسله مباحث او در میان دانشجویان دانشگاه شاهرود در خصوص مذاهب و فرقه های مختلف او از پانزده سال پیش وی را به شهرت رساند. شهرتی که به مدد تشکل های دانشجویی اصول گرا دانشگاه به دانشگاه به اوج رسید؛ بدین ترتیب رائفی پور هم در کنار چهره هایی چون رحیم پور ازغندی و حسن عباسی قرار گرفت. اما رائفی پور چند تفاوت عمده با اسلاف خود دارد. تفاوت های که تا چند سال پیش او را در حاشیه امن انتقادهای مخالفان و حتی هم جناحی های خود قرار داده بود. حاشیه امنی که اکنون وجود ندارد رائفی پور پای در حوضی نهاده که حتما خیس خواهد شد. 

تفاوت اول:پرهیز از رسانه ای شدن به مدد صدا و سیما مانند حسن عباسی و رحیم پور بود او و جریان حامی وی از رسانه ای شدن در صدا و سیما علی رغم بازتاب مناسب در کوتاه مدت پرهیز می کردند. بنابراین او با حضور در جمع های کوچک دانشجویی از خود چهره ای دانشگاهی نمایش داد همین امر باعث شد رقبا یا مخالفان کمتری داشته باشد.

تفاوت دوم: عدم ورود مستقیم به دسته بندی های سیاسی و جناحی بود گرایش های سیاسی رائفی پور در سخنرانی ها ابتدا کم رنگ و سپس در سال های پس از ۸۸ پر رنگ تر شد. 

سلسله مباحث او به ترتیب از فراماسونری، اومانیسیم، مهدویت، فرقه ها و مذاهب ( بهائیت، بابیت، صهیونیسم، دراویش و... ) آغاز شد / وی به لحاظ ارتباط گسترده ای که با یک نهاد خاص داشت توانست با برخی از محکومان فرقه های مختلف در زندان ملاقات کرده و به صراحتاً در سخنرانی ها به آن اشاره کرد( وی در سخنرانی های خود از ملاقات ها با محکومان عقیدتی به عنوان پروژه مطالعاتی نام برده است) 

رائفی پور کی سیاسی شد؟ 

هر چند این سخنران مذهبی سال۸۸ و بخصوص پس از حوادث عاشورای همان سال اظهار نظرهایی داشت اما اظهار نظر های  سیاسی و جناحی او از سال ۱۳۹۴ به آرامی وارد مباحث سیاسی شد. اوج فعالیت رائفی پور در انتخابات ۱۳۹۶ وحمایت از ابراهیم رئیسی رقم خورد این در حالی بود که رائفی پور پیشتر در هیچ کدام از انتخابات ها از هیچ کاندیدای حمایت نکرده بود! یکی از جنجال های رائفی پور در انتخابات ۹۶ بود، زمانی که در نامه ای عجیب به حمایت از خواننده رپ مشهور امیرتتلو پرداخت. او در این نامه عجیب نوشته بود:‌ به خاطر  این روزها به حالت غبطه می خورم نه فقط از این جهت که مظلوم واقع شده ای ! بلکه بیشتر برای این که معیار تشخیص حق از باطل گشته ای. علاوه بر این رائفی پور بارها از سوی منتقدانش به بیان سخنان سطحی متهم شده است اما هواداران او معتقدند این سخنان واقعیت ندارد.

سلاح رائفی پور 

رائفی پور البته همین جا متوقف نشده ودر روز قدس ۱۳۹۶ و حتی از یک سلاح که ادعا شد توسط متخصصان مرتبط با او ساخته شده است نیز رونمایی کرد.رائفی‌پور رونمایی از سلاح انفرادی «ذوالفقار» توسط مؤسسه فرهنگی «مصاف ایرانیان» در روز قدس (۱۳۹۶) را یک پیام فرهنگی توصیف کرد. اگر چه ذوالفقار از نظر ظاهری تا حدود زیادی از روی سلاح بلژیکی SCAR-H کپی برداری شده‌است و نیروهای مسلح ایران هنوز از آن استفاده نمی‌کنند اما از طرف خبرگزاری‌ها اولین سلاح هجومی ایرانی با قابلیت تغییر کالیبر معرفی شده‌است.

ماجرای خر حزب اللهی ها و رائفی پور

با این حال در هفته های اخیر تحرکاتی جدید باعث شده است که نام رائفی پور دوباره بر سر زبان ها بیفتد. چند روز پیش یاسر جبرائیلی تحلیلگر در متنی به بیان ویژگی های مثبت رائفی پور پرداخته و نوشته بود که بسیاری به خاطر حسادت به او از وی انتقاد می کنند. او نوشته بود: اکبر رائفی پور را اگر بخواهم در یک جمله خلاصه کنم این است که او، با مهارت کم‌نظیری که در حل مسئله دارد، فضای جامعه را می‌کاود و پرسش‌هایی را که برای خودش و مردم مطرح می‌بیند، با مبانی اسلامی و انقلابی محل تحقیق و بررسی قرار می‌دهد و از پرسیدن و شاگردی کردن نزد متخصصان آن مسئله هم هیچ ابایی ندارد. وقتی پاسخ را می‌یابد، به بیان شیوایی که از عهده امثال حقیر خارج است، مخاطبانش را اقناع می‌کند.

رائفی پور و انتخابات مجلس ۹۸ / از احتمال کاندیداتوری تا احتمال حمایت از یک فهرست

دیروز جبرائیلی از او عکسی از ناهار مشترک با وحید یامین پور و علی اکبر رائفی پور منتشر کرده است. انتشار همین عکس سبب شد تا سایت فردا نیوز (نزدیک به قالیباف) آن را انتخاباتی قلمداد کرده و آن نماد یک ائتلاف بداند موضعی که برخی از جریان اصول گرا را در فضای مجازی به واکنش وادار کرد. اصول گرایانی که ظاهرا دل خوشی از جریان رائفی پور و جبرائیلی نداشتند در انتقاد از او با یکدیگر هم داستان شوند .اعتراضاتی که در نهایت سبب واکنش رائفی پور شد وی مخالفان اصول گرای خود را "خر حزب اللهی "خواند 

اما علاقه و اظهار نظر رائفی پور در خصوص مجلس به این روزها ختم  نمی شود او در سال ۹۴ در موسسه مصاف درباره مجلس صحبت های داشته که نشان می دهد چندان نسبت به این نهاد بی توجه نیست: 

فیلم صحبت های رائفی پور در خصوص مجلس (اینجا بخوانید

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر