کد خبر: 66370
A
رنجبرزاده خبر داد:‌

سوال از رئیس جمهور، در صورت تداوم مخالفت با کوپن الکترونیکی

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به مخالفت رئیس جمهور با اجرای کوپن الکترونیک، گفت: اگر این امر محقق نشود و در اقتصاد کشور اخلال ایجاد شود، مجبوریم از آقای روحانی سؤال کنیم و باید در مجلس پاسخگو باشد.

سوال از رئیس جمهور، در صورت تداوم مخالفت با کوپن الکترونیکی

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مخالفت رئیس جمهور با اجرای کوپن الکترونیک برای توزیع کالاهای اساسی گفت: برای مجلس و نمایندگان توجیه‌پذیر نبوده و مبهم است که چرا عده‌ای مخالف توزیع عادلانه کالاهای اساسی در کشور هستند.

وی افزود: در بهترین وضعیت اقتصادی کشور و در شرایطی که تحریم هم وجود نداشته باشد اگر قرار است یارانه‌ای پرداخت شود باید این موضوع به صورت مستقیم به مردم پرداخت شده و به جیب آنها برود نه اینکه دلالان، رانتخواران، سودجویان و منفعت‌طلبان از آن برخوردار شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر کالاهای اساسی به صورت عادلانه توزیع شود قطعاً سود آن به جیب مردم می‌رود.

رنجبرزاده افزود: با مصوبه مجلس ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به دولت برای تأمین کالاهای اساسی داده شد و این اقدام به منظور حذف رانتخواران صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد در دولت مخالف توزیع کوپنی کالاهای اساسی هستند برای من جای تعجب دارد این در حالی است که در جلسه هیأت رئیسه مجلس که به منظور بررسی نحوه توزیع کالاهای اساسی که یارانه دریافت کرده بودند به صراحت اعلام کردم که مخالفت دولت به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در خصوص افزایش قیمت بنزین، شخص رئیس جمهور موافق این کار بود اما اجرای کوپن الکترونیک با موضوع توزیع کالاهای اساسی با مخالفت وی روبه‌رو شده است و بهتر است آقای روحانی در این باره به صورت شفاف توضیح دهد.

رنجبرزاده افزود: در گستره ایران ما با ۸۰ میلیون جمعیت و سیستم اداری موجود، امکان توزیع عادلانه کالاهای اساسی که موجب فربه شدن عده‌ای رانتخوار نشود، وجود دارد آن هم در شرایطی که ۱۴ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق نشود و در اقتصاد کشور اخلال ایجاد شود، مجبوریم از آقای روحانی سؤال کنیم که او هم در مجلس باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشد./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر