کد خبر: 66386
A

موسوی لارگانی: دولت باید به تولیدکننده معافیت مالیاتی دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه موانع سر راه تولیدکنندگان باید برداشته شود اظهار کرد: مجلس موظف است موانعی که سر راه تولیدکنندگان است را بردارد و اگر نیاز به قانون است باید قانون آن را تصویب و دولت هم باید حمایت هایش را دو چندان کند

موسوی لارگانی: دولت باید به تولیدکننده معافیت مالیاتی دهد

به گزارش دیده بان ایران، . حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی در همین رابطه اظهار کرد: کشور ما قبل از انقلاب و در ابتدای انقلاب تقریبا وارد کننده محض بود، اما بعد از انقلاب، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور وارد میدان شدند و نه تنها در تولید بسیاری از کالاها به خودکفایی رسیدیم بلکه با وجود تحریم ها توان صادرات به کشورهای همسایه و اروپایی را داریم.

شرط تولیدی که در کشور انجام می شود این است که خریداری وجود داشته باشد

و تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند اما شرط تولیدی که در کشور انجام می شود این است که خریداری وجود داشته باشد و در درجه اول هم خریداران آن باید مردم خود ایران باشند. برای سال ۹۷ هم نام حمایت از کالای ایرانی را انتخاب کردند که نسبت به شعارهای سال قبل محقق تر شد چون یک طرف آن مردم بودند. اما در اینجا وظایف تقسیم شده است و اینطور نیست که مقام معظم رهبری اسمی را انتخاب کنند اما تولید کننده، بانک، دولت و مجلس وظیفه ای در قبال آن نداشته باشند.

واحدهای تولیدی زیادی به دلیل بدهی بانکی یا مالیاتی جزئی تعطیل شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی زیادی تعطیل شده اند گفت: حتی قوه قضاییه هم در حمایت از تولیدکنندگان موظف است چراکه واحدهای تولیدی زیادی به دلیل بدهی بانکی یا مالیاتی جزئی تعطیل شده است. رویکردی که آیت الله رئیسی اتخاذ کردند مبنی بر اینکه به هیچ وجه اجازه نمی دهند حتی یک کارگاه هم تعطیل شود، در راستای همین بحث رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی است.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه موانع سر راه تولیدکنندگان باید برداشته شود اظهار کرد: مجلس موظف است که موانعی که سر راه تولیدکنندگان است را بردارد؛ اگر نیاز به قانون است باید قانون آن را تصویب و دولت هم باید حمایت هایش را دو چندان کند. البته تولیدکنندگان موظف هستند که کالای با کیفیت تولید کنند. اگر قرار است مثلا ۱۰۰ قطعه تولید کنند آن را به۵۰ قطعه کاهش دهند اما با کیفیت بالا تولید کنند. کیفیت که زیاد باشد خریداران که وقتی خریداری کردند قطعا خودشان مبلغ می شوند اما اگر مثلا تلویزیون داخلی خریدند و ۲ روز بعد ایرادی پیدا کرد قطعا باعث تبلیغ سوء برای خرید این کالا خواهد شد.

در شرایط سخت اقتصادی به جای حمایت از تولیدکننده آنها را تحت فشار قرار داده ایم

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه باید فشار روی تولیدکننده را کمتر کرد گفت: کشورهایی که قبلا مثل کشور ما از نظر اقتصادی تحت فشار بودند روی تولید کننده فشار نیاوردند بلکه آنها را مورد حمایت قرار دادند؛ درحالی که ما عکس قضیه عمل می کنیم و فشارها را بیشتر می کنیم؛ بانک ها، سازمان‌های مالیاتی و تامین اجتماعی فشار می آورد و همین امر مانعی برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی است.

دولت باید به تولیدکننده معافیت مالیاتی دهد

او در ادامه افزود: لذا برای اینکه در این زمینه موفق شویم لازم است که مثلا دولت اعلام کند علی‌رغم اینکه فروش نفت هم نداریم به تولیدکنندگان معافیت مالیاتی می‌دهیم و یا بانک جریمه‌هایی که برای تولید کننده بار کرده است را ببخشد.

قانون اصلاح نظام بانکداری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد

موسوی لارگانی در پایان خاطرنشان کرد: بحث معافیت مالیاتی مخصوصا وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین حذف ربح مرکب( سود مرکب) در مجلس مطرح است. یعنی بعضا کسانی هستند که وام ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۲۰ درصد گرفته اند اما به دلیل عدم توانایی در پرداخت آن هر سال به رقم آن اضافه شده و بعضا این بدهی به ۱ میلیاردها تومان رسیده است. اما متاسفانه مجلس موفق نشد این طرح را به تصویب برساند اما چون نظر مراجع عالیقدر هم هست می‌تواند مشکلات بسیاری را برطرف کند. همچنین قانون اصلاح نظام بانکداری هم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر