کد خبر: 66391
A
مناقشه بر سر کودک‌همسری:

سلحشوری: کودک‌همسری ظلم است/ افتخاری: جلوگیری از ازدواج کودکان حرف غربی‌ها است

هفته گذشته در حالی طیبه سیاوشی، پروانه سلحشوری و لاله افتخاری مهمان کافه خبر بودند تا عملکرد فراکسیون زنان مجلس دهم را بررسی کنند که یکی از طرح‌های مهم این فراکسیون به نام کودک‌همسری به موضوعی پرمناقشه بین این سه نفر تبدیل شد.

سلحشوری: کودک‌همسری ظلم است/ افتخاری: جلوگیری از ازدواج کودکان حرف غربی‌ها است

به گزارش دیده بان ایران، پروانه سلحشوری در این مناظره تلاش نمایندگان زن مجلس برای مبارزه با کودک‌همسری را یادآوری کرد و گفت: «درباره طرح کودک همسری بیشترین انگ‌ها را به ما زدند؛ چطور می‌گویند دختران در هر سنی باید بتوانند ازدواج کنند وقتی به هیچ انسانی زیر ۱۸ سال گواهینامه نمی‌دهند حتی اگر خیلی خوب رانندگی کند؟»

در اینجا نیز لاله افتخاری مخالفت کرد و گفت: «بحث کودک همسری اولویت جامعه ما نیست. نباید جلوی ازدواج بعضی از کودکان را گرفت. ما نمی‌گوییم هر کس ۹ سالش بود، همه را ازدواج دهید، نه. ما می‌گوییم راه را نبندیم، بگذاریم حداقل مثل دوران طاغوت، دادگاه صالحه‌ای تایید کند. بعضی از حرف‌ها درباره کودک همسری حرف غربی‌ها است.»

سلحشوری در پاسخ به افتخاری با بیان اینکه دو نکته در صحبت شما من را آزار می‌دهد، گفت: «این را به صراحت می‌گویم. من کاری به غرب ندارم. نه از غرب خوشم می‌آید، نه اهل این هستم که از غرب الگو بگیرم، نه من و نه خیلی از همکارانم. واقعا برای من خیلی مهم است که انگ نخوریم. اگر پیش زمینه ذهنی باشد که غرب ایده می‌دهد، به هیچ عنوان نه خودم برای خودم می‌پذیرم و نه برای همکارانم، نه برایم مهم است. مشاهدات ما به عنوان جامعه شناس ما را به این نتیجه رساند. چرا می‌گوییم نباید جلوی دختربچه ۱۰ ساله را بگیریم؟ این بچه ۱۰ ساله بدبخت، چه چیزی نمی‌فهمد؟ حتا اگر بگوید می‌خواهم شوهر کنم، شاید کسی بخواهد دستش را بسوزاند، باید بگویم برو دستت را بسوزان؟ طبق تحقیقات علمی، شما ده پزشک زنان بیاورید، سکسولوژیست بیاورید، اگر به شما نگفتند که این موضوع آسیب دارد... ازدواج کردن کودکان ظلم به آن‌هاست.»

افتخاری هم در پاسخ به او اینگونه گفت: نگاه شما به غرب نیست، با غرب کار ندارید، اما غرب با شما کار دارد. مشکل ما همین است./ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر