کد خبر: 66399
A

هزار نفر در سامانه قالیباف ثبت نام کردند

مرتضی طلایی گفت: بهانه جویی هایی که بچه های جبهه پایداری یا حامی دولت انجام می دهند بیشتر نشانه ناتوانی های خودشان است. در واقع چون احساس عقب بودن نسبت به آقای قالیباف می کنند چنین بهانه جویی هایی را دارند.

هزار نفر در سامانه قالیباف ثبت نام کردند

به گزارش دیده بان ایران، خبر سیاسی فراخوان انتخاباتی محمدباقر قالیباف همچون شوکی موجی در اردوگاه اصولگرایی ایجاد کرد. محمدباقر قالیباف این فراخوان را داد تا جوانان انقلابی و ارزشی به میدان بیایند و دست انتخابگران را برای بست لیستی کارآمد باز باشد. این اقدام محمدباقر قالیباف واکنش های مثبت و منفی بسیاری را برانگیخت. حامیان شهردار اسبق تهران معتقدند این ابتکاری برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و زمینه سازی برای آینده است.

منتقدان فراخوان انتخاباتی قالیباف

منتقدان اما برداشت دیگری دارند، نیروهای همسو با جبهه پایداری می گویند «محمدباقر قالیباف چرا پیش از این که مسئولیت اجرایی داشت اقدام نکرد و الان در ماه های منتهی به انتخابات مجلس چنین طرح و برنامه ای را به اجرا درآورده، حتما او می خواهد با خودنمایی سرلیست اصولگرایان شود و چشم به کرسی ریاست مجلس دوخته است»

البته فقط پایداری ها منتقد محمدباقر قالیباف نبودند بلکه دولتی ها نیز به کنایه مطالبی را بیان کردند. حسام الدین آشنا خطاب به محمدباقر قالیباف نوشت «تعداد زیادی از جوانان عزیز نو اصول‌گرا سودای نمایندگی مجلس دارند؛ این حقشان است. مشکل از اعتبار سوخته فرماندهان عزیزی است که مردم باید به ‌«تکرار می‌کنم» آنان پاسخ مثبت و به جوانان سیما ساخته رأی بدهند.»

از نقدها و حمایت ها که بگذریم، تحلیلگران معتقدند فراخوان انتخاباتی محمدباقر قالیباف فقط با هدف تأثیرگذاری بیشتر بر تصمیمات شورای وحدت بود، نه آنکه بخواهد راه خود را جدا کند یا حتی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شود.

با مرتضی طلایی عضو شورای شهر سوم و چهارم تهران و یار نزدیک محمدباقر قالیباف درباره اینفراخوان انتخاباتی به گفتگو نشستیم. او ضمن برشمردن چرایی دعوت محمدباقر قالیباف از جوانان انقلابی و ارزشی برای ثبت نام در سامانه اعلامی، پاسخ بخشی از انتقادها و کنایه ها را هم داد.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

*****

راه دولت انقلابی از بهارستان می‌گذرد

به نظر شما چقدر امکان دارد بعد از فراخوان انتخاباتی آقای محمدباقر قالیباف، ما حضور و مشارکت فعال جوانان انقلابی و ارزشی را برای تشکیل مجلسی نو و کارآمد داشته باشیم؟

فارغ از صحبت ها، فراخوان و دعوت آقای قالیباف از جوانان، مقداری باید جامع تر نگاه کرد. رهبر معظم انقلاب ماه مبارک رمضان در دیدار با دانشجویان از ضرورت تشکیل یک دولت جوان سخن گفتند نه پیروزی یک رئیس جمهور جوان. به طور طبیعی پیش نیاز رسیدن به یک دولت جوان انقلابی کارآمد، تشکیل یک مجلس جوان انقلابی کارآمد است. از این منظر هر کسی بتواند در رسیدن چنین مجلسی قدم بردارد و سخن بگوید و اقدامی انجام دهد، ارزشمند است.

متأسفانه تاکنون مجلس در ادوار مختلف به جز یکی دو مورد، کارآمدی و شجاعت لازم را نداشت و در نتیجه بار بسیاری از مسائل داخلی و خارجی را به دوش رهبری گذاشتند. اگر نمایندگان ما در مجلس شجاعت و شهامت داشتند و با برخورداری از یک تحلیل جامع موضعگیری های به هنگام خود را انجام می دادند، دیگر کسی منتظر نمی ماند تا رهبری معظم به صحنه بیایند، پاسخ یاوه گویی های دشمنان را در موضوعات مختلف بدهند و مسیر حفاظت و پاسداری از آرمان های انقلاب را یادآوری و بازخوانی کنند. معتقدم مجلس در مسیر قانونگذاری می تواند راه همه این کارها را هموار کنند.

وقتی بحث از مقاومت، اقتصاد مقاومتی، تهاجم فرهنگی و ضرورت ارتقا توانمندی در حوزه های سیاسی، نظامی، اجتماعی و فناوری می شود، طبیعی است که باید نگاه مان تشکیل دولت و مجلسی کارآمد و انقلابی باشد تا در خط مقدم رویارویی با نظام سلطه و زیاده خواهی های استکبار نقش آفرینی موثری را از خود به نمایش بگذارند.

معتقدم با توجه به مباحث یادشده، اقدام آقای قالیباف در دعوت از جوانان کارشایسته ای است. باید یک انگیزه و شوری ایجاد می شد تا جوانان پا به عرصه انتخابات مجلس بگذارند و ما بتوانیم به یک مجلس شجاع، انقلابی، ولایی و کارآمد دست پیدا کنیم.

بهترین پاسخ به کنایه آشنا درباره فراخوان انتخاباتی قالیباف

آقای آشنا درباره فراخوان انتخاباتی آقای قالیباف یک توئیت کنایه آمیزی نوشت «مشکل از اعتبار سوخته فرماندهان است»، به نظر شما بهترین پاسخی می شود به این توئیت آقای آشنا داد، چیست؟

بعد از صحبت های آقای قالیباف، استقبال خوبی در همان چند ساعت اولیه از این فراخوان شد و حدود هزار نفر در آن سامانه ثبت نام کردند. اگر این اعتماد و امید به توانمندی آقای قالیباف برای تشکیل مجلس کارآمد نبود، آن هزار نفر در سامانه ثبت نام نمی کردند و داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی شدند.

هزار نفر در سامانه قالیباف ثبت نام کردند

آیا بعد از چند روز آماری از ثبت نام کنندگان در سامانه دارید؟

خیر همان روز اول آمار را شنیدم که حدود هزار نفر بودند. برخی از طریق دیگران پیشنهاد شده بودند و برخی نیز خود را در سامانه معرفی کردند.

جریان نیروهای انقلابی همیشه از خودش خورده است

به نظر می آمد که اصلاح طلبان از این ابتکار و خلاقیت آقای قالیباف خوششان نیاید چون آنها خود را لیدر قشر جوان جامعه می دانند و حالا فراخوان آقای قالیباف شوکی به تصورات آنها بود اما خیلی از نیروها و چهره های منتسب به جبهه پایداری به طرح ابتکاری آقای قالیباف حمله کردند، چرا خلاف انتظارات و تصورات با چنین اتفاقی مواجه شدیم؟

متأسفانه جریان نیروهای انقلابی همیشه از خودش خورده است، نه از غریبه. معتقدم ما از خودمان می خوریم.

پایداری ها چون از قالیباف عقب هستند به او حمله می‎‌کنند

یک نقدی را که فعالان سیاسی نزدیک به جبهه پایداری بیان می کردند این بود که آقای قالیباف در ۶ سال گذشته کجا بود و چرا چنین ابتکاری را زمان مسئولیتش در شهرداری مطرح نکرد؟

اگر آن زمان هم این کار را می کرد، می گفتند آقای محمدباقر قالیباف از موقعیت شغلی اش سوءاستفاده می کند. حالا که ایشان آزاد است و هیچ مسئولیتی ندارد می گویند چرا قبلا نکرد. این بهانه جویی های، بی مورد، بی منطق و بی دلیل است. حالا از طرف هرکه می خواهد باشد.

آقای قالیباف مثل خیلی دیگر از نیروها، کنشگر فعال سیاسی و اجتماعی است و حق دارد برای تحقق امر رهبر معظم انقلاب اقدام کنند. چه اصولگرایان و چه اصلاح طلبان باید چنین رویکردی را تشویق و تحسین کنند. آقای قالیباف پا به عرصه گذاشت تا بتواند مشارکت مردم را در انتخابات آتی مجلس افزایش دهد، ضمن آنکه انگیزه ای برای جوانان شود تا پا به صحنه بگذارند.

بهانه جویی هایی که بچه های جبهه پایداری یا حامی دولت انجام می دهند بیشتر نشانه ناتوانی های خودشان است. در واقع چون احساس عقب بودن نسبت به آقای قالیباف می کنند چنین بهانه جویی هایی را دارند.

 

به گزارش گروه سیاست نامه نیوز، قالیباف در این پیام ویدئویی تنها راه اصلاح کشور را حضور خودجوش جوانان مومن و خبره دانست و از همه کسانی که خودشان یا در میان آشنایان و دوستان کسی را دارای صلاحیت و آمادگی برای انتخابات می‌دانند، دعوت کرد تا در یک سامانه اینترنتی ثبت نام کنند.

وی در پیام ویدئویی خود ضمن تاکید بر گام دوم انقلاب، انتخابات پیش روی مجلس را فرصتی برای اصلاح رویه‌های غلط سیاسی و ساخت مجلس نو برای ریل گذاری در ارتقای کارآمدی در مدیریت و تصمیم گیری در کشور دانست.

محمدباقر قالیباف دو سال پیش با پیامی ضمن انتقاد از سازوکارهای انتخاباتی جریان‌های سیاسی، با اشاره به ضرورت جوان گرایی و پوست اندازی از شکل گیری جریان نواصولگرایی در عرصه سیاسی کشور صحبت کرد./ نامه نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر