کد خبر: 66497
A

اخوان المسلمین: پس از مرگ مرسی، ۶۰ هزار زندانی در معرض فاجعه قرار دارند

پس از اینکه محمد مرسی، رئیس جمهوری پیشین مصر در جریان محاکمه‌اش در دادگاه درگذشت، گروه اخوان المسلمین نسبت به فاجعه‌ای هشدار داد که زندگی ۶۰ هزار زندانی را در مصر تهدید می‌کند.

اخوان المسلمین: پس از مرگ مرسی، ۶۰ هزار زندانی در معرض فاجعه قرار دارند

به گزارش دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طلعت فهمی، سخنگوی اخوان المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد، در پی واکنش‌های تند به شرایط درگذشت مرسی، کمپین امنیتی جامعی در زندان‌های مصر به راه افتاده است. فهمی تاکید کرد: نقض‌های وحشیانه‌ای در زندان‌های این کشور رخ می‌دهد.

اخوان المسلمین در این بیانیه از سازمان ملل و سازمان‌های حقوقی خواست سریع اقدام کرده و مانع از وقوع فاجعه بزرگتر در حق ۶۰ هزار زندانی بی‌گناه دیگر شوند که در معرض مرگ تدریجی هستند.

در این راستا، فعالان حقوق‌بشری گفتند، بعد از مرگ مرسی، زندان‌ها از بیم وقوع واکنش‌ها بسته شده‌اند و اخیرا به صورت تدریجی به زندانیان برای انجام ورزش اجازه خروج داده می‌شود.

قاهره معمولا وجود زندانیان سیاسی در زندان‌های خود را تکذیب کرده و آمار زندانیان خود را اعلام نمی‌کند و تاکید دارد که حقوق زندانیان را تضمین می‌کند و همه مراقبت‌های پزشکی را ارائه می‌دهد.

مرسی روز دوشنبه پس از شش سال زندان در جلسه محاکمه درگذشت. مرگ مرسی ابهاماتی را در نزد سیاستمداران، پارلمانی‌ها و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل برانگیخت و برخی مرگ او را "عامدانه" و در اثر اهمال‌کاری پزشکی دانسته و خواستار تحقیقات بین‌المللی در این خصوص شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر