کد خبر: 66725
A

چگونه ردپاهای خود را در موقعیت مکانی گوگل حذف کنید؟

گوگل قابلیتی را فعال کرده که به کاربران اجازه می دهد ردپاهای خود را در بخش موقعیت مکانی به شکل کامل و خودکار حذف کنند. این موضوعی است که از مدتها پیش از سوی برخی از کاربران درخواست شده بود.

چگونه ردپاهای خود را در موقعیت مکانی گوگل حذف کنید؟

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی دیده بان ایران ؛ گوگل قابلیتی را فعال کرده که به کاربران اجازه می دهد ردپاهای خود را در بخش موقعیت مکانی  به شکل کامل و خودکار حذف کنند. این موضوعی است که از مدتها پیش از سوی برخی از کاربران درخواست شده بود.

 قابلیت جدید گوگل به کاربران اجازه می دهد تمامی ردپاهای مرتبط با سابق موقعیت مکانی خود را که مایل نیستند ذخیره شود به شکل خودکار پاک کنند.

این قابلیت جدید از امروز فعال شده و گوگل کنترل های خودکار حذف تاریخچه موقعیت مکانی را فعال کرده است. این قابلیت برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است. این ویژگی نخستین بار در ابتدای ماه می معرفی شد اما اجرای آن تا کنون به طول انجامیده است. صفحه رسمی گوگل در توییتر نیز در این خصوص نوشت: " کنترل های خودکار حذف تاریخچه موقعیت مکانی امروز در سیستم عاملهای اندروید و iOS فعال شده است و این موضوع کمک می کند تا مدیریت داده ها نیز تسهیل شود. "

درواقع این یک گزینه مفید میانجی است که به شما اجازه می دهد سابقه موقعیت مکانی و اطلاعات فعالیتتان که توسط گوگل جمع آوری می شود بین فاصله زمانی سه تا هجده ماه پاک کنید. بر این اساس شما تا حد زیادی می توانید نسبت به آینده داده های موقعیت مکانی خود احساس آرامش کنید.

البته فراموش نکنید که این ویژگی هم اکنون برای همه کاربران در دسترس نیست و ممکن است دریافت آن برای برخی از کاربران چند هفته طول بکشد. بنابراین می توانید برای فعال سازی این قابلیت به بخش "فعالیت من" در حساب گوگل رفته و روی گزینه جدید «انتخاب کنید تا به صورت خودکار حذف شود» کلیک کرده و تاریخچه موقعیت مکانی را تعیین کنی. شما می توانید تاریخ پاک شدن را بین  سه تا هجده ماه مشخص کنید.

انتخاب
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر