کد خبر: 66845
A

سخنگوی قوه قضائیه: استفاده از عبارت زندانی سیاسی برای مجرمان امنیتی اسباب تاسف است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در یک برنامه اینترنتی گفت کسانی که به آنها زندانی سیاسی گفته می شود با گروه‌های "تروریستی" و سرویس‌های جاسوسی همکاری داشته‌اند و استفاده از این عبارت "اسباب تاسف" است.

سخنگوی قوه قضائیه: استفاده از عبارت زندانی سیاسی برای مجرمان امنیتی اسباب تاسف است

به گزارش دیده بان ایران ؛ غلامحسین  اسماعیلی در برنامه اینترنتی جهان آرا در پاسخ به سوالی درباره قتل علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان فشافویه و اینکه چرا زندانیان سیاسی در کنار مجرمان کیفری نگهداری شوند، گفت: "ما امروز زندانی سیاسی نداریم".

غلامحسین اسماعیلی همچنین گفت "افرادی که به عنوان زندانیان سیاسی تعبیر می‌شوند، کسانی هستند که با گروه‌های تروریستی و گروه‌های معاند با اصل نظام، اصل انقلاب و سرویس‌های جاسوسی در جریان نفوذ و غیر نفوذ همکاری داشته‌اند".

وی استفاده از عبارت زندانی سیاسی را برای افرادی که "جرم اقدام علیه امنیت انجام داده‌اند" مایه تأسف دانست.

علیرضا شیرمحمد‌علی، زندانی سیاسی ۲۱ ساله‌ بیستم خرداد در حمله دو زندانی جرایم خطرناک در زندان فشافویه به قتل رسیده است. او اسفندماه سال ۹۷ در اعتراض به رعایت اصل تفکیک جرایم خواستار انتقال از زندان فشافویه به زندان اوین شده بود تا دوران حبسش را در کنار زندانیانی با اتهامات مشابه بگذراند.

پس از این قتل، برزان محمدی که همراه آقای شیرمحمد‌علی اعتصاب کرده بود از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شد و قوه قضائیه هم اعلام کرد پرونده قتل آقای شیرمحمد‌علی را با فوریت رسیدگی می‌‍کند.

سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه با برنامه اینترنتی جهان‌آرا درباره قتل آقای شیرمحمدعلی گفت "آنجا ۱۶ زندانی امنیتی در یک بند بوده‌اند و در بخش مجاور، زندانیان اراذل و اوباش از جا‌های دیگر منتقل شده بودند و به نوبت از هواخوری استفاده می‌کردند و در یک لحظه غفلت، در حین توزیع غذا از هواخوری وارد مجموعه‌ای که مقتول حضور داشته می‌شود و باعث درگیری و قتل می‌شود".

به گفته اسماعیلی، قوه قضائیه کسانی را که در پرونده آقای شیرمحمدعلی مرتکب قصور شده‌اند شناسایی و دستور برخورد با آنها را صادر کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر