کد خبر: 66984
A

پوتین تعلیق پیمان موشکی با آمریکا را قانونی کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز با صدور دستوری پیمان تعلیق منع موشک‌های هسته‌ای میان بُرد (INF) با آمریکا را امضا و به قانون تبدیل کرد. این اقدام پوتین در واکنش به عدم اجرای تعهد واشنگتن به این پیمان با روسیه در روز دوم فوریه سال جاری میلادی به انجام رسید؛ اقدامی که مسکو در همان زمان رسماً از مقابله به مثل با آن خبر داده بود.

پوتین تعلیق پیمان موشکی با آمریکا را قانونی کرد
به گزارش سرویس بین الملل وب سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز با صدور دستوری پیمان تعلیق منع موشک‌های هسته‌ای میان بُرد (INF) با آمریکا را امضا و به قانون تبدیل کرد.

 

این اقدام پوتین در واکنش به عدم اجرای تعهد واشنگتن به این پیمان با روسیه در روز دوم فوریه سال جاری میلادی به انجام رسید؛ اقدامی که مسکو در همان زمان رسماً از مقابله به مثل با آن خبر داده بود.

 

مجلس دومای روسیه نیز چندی پیش قانونی را تصویب کرد که به موجب آن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان بُرد (INF) که میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا منعقد شده بود را لغو کرد.

 

این لایحه که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۳۰ ماه می به دوماً ارسال شده بود، توسط کمیته مربوطه در امور بین الملل و دو کمیته امنیتی و دفاعی نیز مورد حمایت قرار گرفت.

 

پیشتر ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه در این باره گفته بود: رئیس جمهوری حق تصمیم گیری درباره تجدید نظر در این قرار داد را داده است، البته اگر وضعیت تغییر کند و ایالات متحده به اجرای تعهدات خود بازگردد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر