کد خبر: 66986
A
مصطفی هاشمی‌طبا:

مردم هم باید از خودشان مقاومت نشان دهند/ مگر می‌شود نظام در مقاومت باشد و مردم در رفاه؟

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: نمی‌‌‌توان توقع داشت مشکلات بین ایران و آمریکا به زودی رفع شود.

 مردم هم باید از خودشان مقاومت نشان دهند/ مگر می‌شود نظام در مقاومت باشد و مردم در رفاه؟
به گزارش دیده بان ایران، مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌‌وگویی تاکید کرد: نمی‌‌‌توان توقع داشت مشکلات بین ایران و آمریکا به زودی رفع شود.

 

گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با مصطفی هاشمی‌طبا را در ادامه می‌خوانید:

 

*با وجود مدتی که از سفر آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، به ایران و حواشی این سفر می‌گذرد، مخالف‌خوانی‌های داخلی همچنان ادامه دارد. سوال این است که این مخالفت‌ها و چندصدایی‌ چه تاثیری بر روند دیپلماسی ایران می‌گذارد؟


اینکه سفر آقای شینزو چه کاربردی داشت، برای من هم سوال است. به هر حال موضع ما و آمریکایی‌ها مشخص است و خب، در چنین شرایطی نخست‌وزیر ژاپن چه کاری می‌توانست انجام بدهد؟ البته نفس سفر نخست‌وزیر ژاپن اتفاق خوبی بود. درباره چندصدایی و تیترهای ناشایستی که برخی از روزنامه‌ها می‌زنند هم باید بگویم این کارها خیلی بد است و حتماً به ضرر منافع ملی تمام می‌شوند.

 

*برای برخی سوال پیش آمده که این گروه چطور آزادانه هر کاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

 

من نباید جواب بدهم آنها چطور می‌توانند تا این حد اختیار داشته باشند و هزینه‌سازی کنند. ظاهراً نوعی آزادی عمل دارند و می‌توانند هر کاری که دل‌شان می‌خواهد انجام دهند، آن هم در شرایطی که دائماً حرف‌های پرت‌وپلایی می‌زنند و کشور و مردم ما را با تهدیدهای زیادی روبه‌رو می‌‌کنند.

 

*دستگاه دیپلماسی ایران باید به این- به زعم شما- پرت‌و‌پلاها چه واکنشی نشان دهد؟

 

ما نه باید درگیر شویم و نه جاروجنجال به راه بیندازیم. در واقع وظیفه اصلی‌مان اصرار به مقاومت است. همچنین باید از بی‌تربیتی و تعرض دوری کنیم و با رویکردی عاقلانه امور را پیش ببریم تا بتوانیم بر مشکلات‌مان فائق آییم. مسئولان باید بدانند مردم همه‌جوره حاضر به همکاری و همراهی هستند تا بلکه مشکلات‌مان کمتر شود.

 

*اما آیت‌الله جوادی‌آملی گفته بودند: «ملت جیب و کیفش خالی است و ستون فقراتش شکسته است! می‌خواهید تمام بار مشکلات روی دوش این مردم باشد؟» نظرتان درباره این نوع اظهارنظر چیست؟

 

من نظری درباره حرف‌های ایشان ندارم، اما معلوم است که مردم باید تحمل کنند. اگر قرار است سیاست نظام مقاومت باشد، مردم هم باید از خود مقاومت نشان دهند. مگر می‌شود نگاه و نظر نظام مقاومتی باشد و مردم در رفاه باشند؟ وقتی رویکرد سیاست‌ خارجی ما عدم تکمین از قدرت‌های خارجی است، مردم باید تحمل کنند و هر کسی که می‌خواهد مردم در رفاه باشند باید رفتن به زیر پرچم آمریکا را توصیه کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر