کد خبر: 67023
A

استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق موسیقی توسعه می‌یابند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف به کارگیری ظرفیت ها و استفاده از پتانسیل های داخلی و بین المللی برای شناسایی، گزینش، رشد و توسعه استارتاپ های حوزه صنایع خلاق تفاهم نامه ای امضا کرد.

استارتاپ‌های حوزه صنایع خلاق موسیقی توسعه می‌یابند
به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور تحقق سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق گسترش فعالیت های دانش بنیان و توسعه زیست بوم صنایع خلاق، تفاهم نامه ای میان ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و موسسه فرهنگی هنری آواسازان ققنوس منعقد شد.

 

این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیتهای صنعت موسیقی در توسعه بسترهای کارآفرینی دانش بنیان و هم افزایی و به اشتراک گذاری منابع و تاسیس، راه اندازی و آغاز به کار مرکز شتابدهی و نوآوری صنایع خلاق ققنوس منعقد شد.

 

در این تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که از تأسیس و راه اندازی مرکز شتابدهی و نوآوری حمایت مالی و معنوی کند و همچنین اقدامات لازم برای تسریع در اخذ مجوزهای لازم برای تاسیس و آغاز به کار مرکز را انجام دهد.

 

«کمک به تامین منابع مطالعاتی مورد نیاز برای فعالیت های مرکز با همکاری مجموعه ها و نهادهای ذیربط و ذینفع»، «معرفی استارتاپ های فعال در حوزه صنایع خلاق به مرکز»، «تسهیل شرایط و تسریع فرآیند اخذ تائیدیه خلاق و مجوزهای مورد نیاز برای استارتاپ های معرفی شده توسط مرکز» و «حمایت از تجاری سازی طرح های موفق و معرفی آنها به بهره برداران و متقاضیان به خصوص در دستگاه های اجرایی» از دیگر تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. 

 

 

 

همچنین از دیگر حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می توان به «حمایت از صادرات و بازارسازی برای محصولات تجاری شده توسط استارتاپ های تحت پوشش مرکز» و «اطلاع رسانی و معرفی فعالیت های مرکز شتابدهی و نوآوری به فعالان حوزه دانش بنیان در راستای برنامه شرکت های خلاق» اشاره کرد.

 

«تاسیس، راه اندازی و راهبری مرکز شتابدهی و نوآوری حوزه صنایع خلاق با تاکید بر صنعت موسیقی مطابق با آخرین استانداردهای جهانی و چارچوب های قانونی، فرهنگی و اجتماعی مورد تایید کشور، تهیه گزارشات پیشرفت مراحل تاسیس و راه اندازی و ارائه آن هر سه ماه یک بار به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه بسته خدمات قابل ارائه به استارتاپ ها مطابق با تجارب موفق داخلی و خارجی نیز از تعهدات موسسه فرهنگی هنری آواسازان ققنوس در این تفاهم نامه است.

 

به منظور اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه، کمیته ای متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل می شود. این کمیته وظیفه تدوین برنامه اجرایی توافقات، تعیین اعتبار مورد نیاز و نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها را بر عهده دارد.

 

مدت این تفاهم نامه از تاریخ اول تیرماه 98 به مدت 3 سال تعیین شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر