کد خبر: 67106
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: انگلیسی‌ها را تنبیه می‌کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با تدابیری که در جمهوری اسلامی بر اساس حکمت و اقتدار وجود دارد تصمیمات لازم درباره توقیف دو نفتکش ایرانی اتخاذ می‌شود و دشمنان حتما تنبیه خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:  انگلیسی‌ها را تنبیه می‌کنیم

به گزارش دیده بان ایران، محمدابراهیم رضایی  درباره اقدام انگلستان در توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل‌الطارق گفت: انگلیسی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند و فریب آمریکا را خوردند. به این دلیل که خود آمریکایی‌ها جرأت نمی‌کردند چنین رفتاری داشته باشند، این ماموریت را به انگلیسی‌ها دادند، آن هم به بهانه اینکه دایره تنش بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا را به کشورهای دیگر هم بکشانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها قطعا می‌دانند هرکس به حقوق ملت ما و به حقوق جمهوری اسلامی ایران تعدی کند، حتما مجازات می‌شود و هزینه آن را پرداخت می‌کند، به همین خاطر بود که انگلیسی‌ها را فریب دادند تا اقدام احمقانه‌ای را انجام دهند. جمهوری اسلامی هم قطعا اقدام به تنبیه انگلیسی‌ها می‌کند و یک هزینه جدی به انگلیس تحمیل خواهد کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم با بیان اینکه می‌خواستند دایره تنش و فشار از سمت آمریکایی‌ها به سمت انگلیسی‌ها هم کشیده شود، گفت: آمریکا امروز یک کشور منزوی است و در برخورد با ایران به شدت نیاز به یک ارتباط و یک اجماع دارند و امروز نتوانسته‌اند هیچ اجماعی ایجاد کنند لذا با این تاکتیک‌ها این کار را انجام می‌دهند.

نماینده مردم خمین در پاسخ به این سوال که چرا اروپایی‌ها که خود بر کاهش تنش‌ها تاکید دارند این روزها فشار بر نفتکش‌های ما را افزایش داده‌اند؟، گفت:‌ این‌ها عمده تلاششان بر این بود که در آن سیاست فشار حداکثری فروش نفت ما را به صفر برسانند و در این راستا خیلی تلاش کردند. خیلی هم (از سوی) سیستم‌های جاسوسی و عناصر خائن در داخل با آن‌ها همراهی شد و شبکه‌های بین‌المللی را با خود همراه کردند و فکر می‌کردند که همه راه‌ها بسته شده اما دیدند که جمهوری اسلامی به راحتی در حال فروش نفت خود است و اقدام به دور زدن تحریم‌ها کرده است.

رضایی تصریح کرد: این‌ها شکست خود در آخرین رمق از آن فشار حداکثری و راهبردشان را مشاهده می‌کنند و آمدند هرجایی که نفتکشی از ما در حال حرکت بود را با اذیت و آزار مواجه کردند تا با آن بتوانند یک عملیات و جو روانی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

وی با اشاره به هدف اروپائیان جهت ارئه اینستکس به عنوان یک ابزار فریبنده گفت: جمهوری اسلامی در این مسیر و راهبردی که در پیش گرفته گام به گام تعهدات خود را در عرصه برجام کاهش می‌دهد. این ها از همه طرف شکست خود را می‌بینند، اگر جمهوری اسلامی این راهبرد را ادامه دهد آن‌ها یا باید همه محاصره اقتصادی و تحریم‌ها را  بردارند یا در غیر این صورت جمهوری اسلامی گام به گام  به سمت نقطه اولی می‌رود که در حوزه انرژی اتمی کار می‌کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی گفت: این‌ها امروز از همه طرف شکست خورده هستند  و این رفتارها کاملا نشان می‌دهد که از روی عقل و منطق نیست و از روی استیصال و شکستی است که به آن‌ها تحمیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید سرانجام دو نفتکش توقیف شده ایرانی چه خواهد شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه دوران بزن دررویی تمام شده است، گفت: این دو نفتکش حتما آزاد خواهند شد. جمهوری اسلامی آنقدری قدرت دارد که هرکس به حریم و حقوق جمهوری اسلامی درهرجای عالم تعدی کند، اگر یک سیلی زد یک سیلی خواهد خورد. با تدابیری که در جمهوری اسلامی بر اساس حکمت و اقتدار وجود دارد تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و دشمنان حتما تنبیه خواهند شد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر