کد خبر: 67114
A

نماینده مجلس: رفتار انگلیسی‌ها با توقیف کشتی‌ آنها در تنگه هرمز پاسخ داده شود

نماینده آستارا در مجلس با بیان اینکه رفتار اخیر انگلیسی‌ها قطعاً راهزنی دریایی است، گفت: این رفتار باید با توقیف کشتی‌ آنها در تنگه هرمز پاسخ داده شود.

نماینده مجلس: رفتار انگلیسی‌ها با توقیف کشتی‌ آنها در تنگه هرمز پاسخ داده شود

به گزارش دیده بان ایران، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف یک نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق از سوی نیروی دریایی انگلیس، گفت: قطعاً این اقدام سیاسی است و شامل قوانین بین‌المللی دریانوردی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها ید طولایی در راه‌زنی دارند، ادامه داد:توقیف نفتکش ایرانی در آبهای بین‌المللی آن هم به دستور آمریکا نشان می‌دهد که انگلیسی‌هاهمچنان از سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال مردم ایران پیروی می‌کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با تاکید براینکه پیامدهای این اقدام قطعاً بر عهده انگلیسی‌ها و کشورهای که در آن نقش داشته‌اند خواهد بود، افزود: در  مقابل این رفتار انگلیسی‌ها باید یکی از کشتی‌های آنها در تنگه هرمز توقیف شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس انگلیس حق ندارد تحریم‌های یکجانبه خود یا اتحادیه اروپا را به صورت فراسرزمینی علیه کشورهای دیگر اعمال کند، اظهار داشت: رفتار اخیر انگلیسی‌ها نشان داد که آنها قابل اعتماد نیستند و از هر فرصتی برای اعمال فشار بر ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

داداشی تصریح کرد:دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از دولت انگلیس بابت این راهزنی دریایی به مجامع بین‌المللی شکایت کند./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر