کد خبر: 67145
A
نماینده مجلس:

مدت زمان انتظار خرید مسکن در شرایط کنونی بالای ۵۰ سال است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها، مدت زمان انتظار خرید مسکن قبل از انقلاب ۷ تا ۱۰ سال، دولت نهم، دهم و یازدهم ۳۵ سال بوده است، اما در شرایط کنونی مدت زمان خرید ملک به بالای ۵۰ سال رسیده است.

مدت زمان انتظار خرید مسکن در شرایط کنونی بالای ۵۰ سال است

به گزارش دیده بان ایران، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت پرتلاطم بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرای طرح های متنوع مسکن سازی برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در کشور است.

شورای برنامه ریزی استان ها نسبت به موضوع ساماندهی بازار مسکن فعال شوند

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر کشور نیز در نشست اخیر مجلس، توصیه کرد که شورای برنامه ریزی استان ها نسبت به موضوع ساماندهی بازار مسکن فعال شوند که به نظر من از این ظرفیت می توان برای بهبود وضعیت مسکن استفاده کرد.

تسهیلات 160 میلیون تومانی کفاف قیمت های کنونی ملک را نمی دهد

بانک مرکزی در شرایط کنونی ارائه تسهیلات 160 میلیون تومانی برای خرید مسکن را در دستور کار دارد، اما به نظر من این میزان، کفاف قیمت های کنونی ملک را نمی دهد

وی گفت: بانک مرکزی در شرایط کنونی ارائه تسهیلات 160 میلیون تومانی برای خرید مسکن را در دستور کار دارد، اما به نظر من این میزان، کفاف قیمت های کنونی ملک را نمی دهد.

موسوی بیوکی افزود: در شرایط کنونی میانگین دریافت حقوق کارمندان حدود یک و نیم میلیون تومان است، حال یک زوج چگونه می تواند ماهانه، اقساط 5 میلیونی تسهیلات مسکن را پرداخت کند.

مدت زمان انتظار خرید مسکن در شرایط کنونی بالای 50 سال است

وی گفت: بر اساس آمارها، مدت زمان انتظار خرید مسکن قبل از انقلاب 7 تا 10 سال، در زمان جنگ تحمیلی 35 سال، در دولت هفتم و هشتم 15 سال، دولت نهم، دهم و یازدهم 35 سال بوده است، اما در شرایط کنونی مدت زمان خرید ملک به بالای 50 سال رسیده است.

دولت باید از راه کارهای مختلف برای کاهش مدت زمان انتظار خرید مسکن استفاده کند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت باید از راه کارهای مختلف برای کاهش مدت زمان انتظار خرید مسکن استفاده کند، یکی از این مسائل، تقویت قدرت مالی خریداران است که از طریق ارائه تسهیلات با سود کم و افزایش مدت زمان پرداخت امکان پذیر است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرف دیگر دولت باید از طرق مختلف از جمله ارائه اراضی رایگان، هزینه تولید مسکن را کاهش دهد./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر