کد خبر: 67219
A

محمد ایمانی: سفره اصولگرایان از پایداریچی‌ها جدا می‌شود

اصول‌گرایان هم به همان مقداری که آنها به تفاهم رسیده‌اند، توانسته‌اند نوعی همنشینی را تجربه کنند. الان هم به خاطر اینکه اصول‌گرایان در قدرت خودشان را در اقلیت می‌بینند، بنابراین تلاش بیشتری برای مساله مهم وحدت خواهند کرد.

محمد ایمانی: سفره اصولگرایان از پایداریچی‌ها جدا می‌شود

به گزارش سرویس سیاسی سایت خبری دیده بان ایران،  ناصر ایمانی با تاکید بر اینکه وحدت برای هر دو جناح محال است و همچنین با گفتن اینکه احتمالش بالا است که اصول‌گراها در انتخابات مجلس یازدهم سفره خودشان را از پایداری‌چی‌ها جدا کنند.این مساله اختلاف و چند دستگی مسأله‌ای است که در هر دو جناح سیاسی وجود دارد. این وضعیت عیناً در میان اصلاح‌طلب‌ها هم به وضوح دیده می‌شود که اخبار نشان می‌دهد، اختلافات آنها بیشتر هم است.

وی افزود: اصول‌گرایان هم به همان مقداری که آنها به تفاهم رسیده‌اند، توانسته‌اند نوعی همنشینی را تجربه کنند. الان هم به خاطر اینکه اصول‌گرایان در قدرت خودشان را در اقلیت می‌بینند، بنابراین تلاش بیشتری برای مساله مهم وحدت خواهند کرد. ضمن اینکه نیاز به حضوری جدی در مجلس آینده دارند، یک امتیازی هم دارند که آن‌هم وضعیت بسیار متزلزل اصلاح‌طلب‌ها در افکار عمومی است که همین موضوع می‌تواند وحدت‌شان را محتمل‌تر کند. اما باید ببینیم، چه تعبیری از وحدت می‌تواند برداشتی صحیح باشد. در واقع در فضای سیاسی وحدت به این معنی نیست که تمامی گروه‌ها و شخصیت‌های رسمی و غیررسمی یک جناح به ائتلاف انتخاباتی بپیوندند و تقریباً امکان‌ناپذیر است. اما اصول‌گرایان می‌توانند به یک ائتلاف حداکثری برسند که البته با ائتلاف مطلق فرق دارد. حتی اصلاح‌طلبان هم در بزنگاه‌های مختلف اختلاف‌نظرهایی جدی با هم داشتند که می‌توان به نظرات متفاوت و جر و بحث‌های‌شان در مساله آقای نجفی اشاره کرد.

ایمانی افزود: احتمالش بالا است که اصول‌گراها در انتخابات مجلس یازدهم سفره خودشان را از پایداری‌چی‌ها جدا کنند و اجازه بدهند آنها لیست خودشان را بدهند و به معنای انتخابات، از اصول‌گرایان جدا شوند. این اتفاق ممکن است در بعضی از اصلاح‌طلبان هم بیفتد و در انتخابات یا یک لیست جدا بدهند یا مثلاً بگویند بنای شرکت نداریم. اینها مواردی هستند که احتمالش زیاد است. بنابراین وحدت برای هر دو طیف، وحدتی مطلق نخواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر