کد خبر: 67268
A

دستور رئیسی برای بررسی پرونده زندانیان بدهکار

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: قوه قضائیه اخیراً دستور دادند پرونده تمام زندانیان بدهکار مالی مورد بررسی قرار گیرد تا حداکثر مساعدت قضایی و قانونی در مورد آنان اعمال شود.

دستور رئیسی برای بررسی پرونده زندانیان بدهکار

به گزارش دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، جهانگیر در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: توسعه امنیت در زندان‌ها مهمترین رکن اجرای صحیح برنامه‌های اصلاحی و تربیتی است چرا که بدون امنیت هیچ یک از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی به ثمر نخواهد نشست.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه با اشاره به مطالبات رهبری معظم انقلاب از قوه قضائیه گفت: بخش‌هایی از این مطالبات با زندان‌های کشور در ارتباط است و همه ما باید تلاش کنیم تا مطالبات ایشان را با دقت اجرا کنیم.

وی ادامه داد: اولین مطالبه ایشان تحول در دستگاه قضا است، پس در زندان‌ها نیز به عنوان بخشی از دستگاه قضایی باید به دنبال تحول سازنده باشیم که این امر مستلزم برنامه ریزی کلان، اجرای دقیق و بدون تاخیر برنامه هاست که عین مطالبه ایشان است.

این مقام ارشد قضایی افزود: برنامه ریزی کلان و دقیق مستلزم آسیب شناسی فرایند‌ها و فعالیت هاست که به طور مرتب باید انجام شود و هر جا نقصی در عملکرد‌ها وجود دارد به شکل اصولی رفع شود. امنیت پایدار و علمی، محور تمام برنامه‌ریزی‌ها در زندان‌هاست و نباید هیچ یک از خدمات زندانبانی موجب خدشه دار شدن موضوع امنیت در زندان‌ها شود.

جهانگیر در ادامه ضمن برشمردن سایر مطالبات رهبری معظم انقلاب گفتند: تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم یکی دیگر از مطالبات به حق ایشان از دستگاه قضا است.

وی تصریح کرد: در حوزه اقدامات پیشگیرانه توجه به خانواده‌های زندانیان، تلاش برای رفع مشکلات زندانیان، برنامه ریزی برای اقدامات بعد از خروج زندانیان، توسعه آموزش مهارت‌های اساسی برای زندانیان، از جمله اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

این مقام ارشد قضایی ادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده‌های زندانیان در هنگام ملاقات سعی در انتقال اقلام ممنوعه به داخل زندان دارند، اما باید بدانند که تمام این اقلام در بازرسی‌های دقیق و قبل از ورود به پوسته داخلی زندان‌ها کشف می‌شود و تنها ماحصل این کار آنها، اقدام بزهکارانه، تکرار چرخه جرم و از بین رفتن زمینه‌های لازم برای اصلاح و تربیت زندانی است.

وی از مسئولین زندان‌ها خواست به نحو شایسته اطلاع رسانی و آموزش لازم را در خصوص آسیب‌های اینگونه کار‌ها به خانواده‌های زندانیان بدهند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها گفت: رئیس محترم قوه قضائیه اخیراً دستور دادند پرونده تمام زندانیان بدهکار مالی مورد بررسی قرار گیرد تا حداکثر مساعدت قضایی و قانونی در مورد آنان اعمال شود.

رئیس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: حضرت آیت الله رئیسی همچنین بر عدم ضرورت حضور زنان در زندان‌ها نیز تاکید دارند لذا باید شرایط آزادی آن دسته از زنان را که بر اساس قوانین امکان آزادی آن‌ها و یا استفاده از مجازات‌های غیر از حبس برایشان فراهم است را مهیا کنیم.

جهانگیر در جمع بندی سخنان خود با تاکید مجدد بر مطالبات رهبری معظم انقلاب و همچنین ریاست قوه قضائیه تاکید کرد: همه ما در قبال وظایف و جایگاه شغلی خود مسئول هستیم و نباید خدای ناکرده با عملکرد ضعیف موجب تضیع حقوق شهروندی افراد شویم و یا زمینه را برای سوء استفاده دشمنان قسم خورده انقلاب فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان زندان‌ها با قدردانی از خدمات مصطفی محبی مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران، سید حشمت الله حیات الغیب را به عنوان مدیرکل جدید این استان معرفی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر