کد خبر: 67290
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

طعنه "آشنا " به کریمی قدوسی/ حالا رئیس جمهور از آدامس ِچه مزه ای استفاده می کند؟!

قسمت پایانی سریال جنجالی گاندو شب گذشته در حالی به پایان رسید که جنگ موافقان و مخالفان آن کماکان در شبکه های اجتماعی ادامه دارد. طرف اصول گرای ماجرا با شاهکار خواندن این سریال به آن استناد کرده و می گویند؛ آنچه را که طی شش سال گذشته علیه دولت روحانی به کار برده ایم و کسی به آن توجهی نکرده، این سریال توانسته به خوبی افشا کند. اما اصلاح طلبان هم ادعا می کنند که تنها نکته مثبت این سریال این است که مردم متوجه این موضوع شدند که اختیارات رئیس جمهوری و یا وزیر امور خارجه کشور در چه حدی است.

 طعنه "آشنا " به کریمی قدوسی/ حالا رئیس جمهور از آدامس ِچه مزه ای استفاده می کند؟!

به گزارش سایت خبری دیده بان ایران ؛ قسمت پایانی سریال جنجالی گاندو شب گذشته در حالی به پایان رسید که جنگ موافقان و مخالفان آن کماکان در شبکه های اجتماعی ادامه دارد. 

طرف اصول گرای ماجرا با شاهکار خواندن این سریال به آن استناد کرده و می گویند؛ آنچه را که طی شش سال گذشته علیه دولت روحانی به کار برده ایم و کسی به آن توجهی نکرده، این سریال توانسته به خوبی افشا کند. 

 اما اصلاح طلبان هم ادعا می کنند که تنها نکته مثبت این سریال این است که مردم متوجه این موضوع شدند که اختیارات رئیس جمهوری و یا وزیر امور خارجه کشور در چه حدی است.

اما با این وجود "آرش قادری" نویسنده سریال گاندو روز گذشته در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در حالی به این نکته اذعان داشت که 80 درصد فیلم نامه ساخته ذهن و تخیل او بوده است که بسیاری از طرفداران شناخته شده این سریال پس از پخش هر سکانسی به آن استناد کرده و به عنوان یک اتفاق تاریخی به آن مراجعه می کنند. 

قادری هم چنین با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه و انتقاد او نسبت به این سریال صراحتا اعلام کرد:  "ان‌شاءلله در فصل‌های بعدی اگر قرار شد سریالی ساخته شود نویسنده را صدا بزنند و آنجا اسناد را به ایشان بدهند. ما در این سریال بر اساس تخیل‌مان قصه نوشتیم". 

این در حالی است که جواد کریمی قدوسی نماینده نزدیک به جبهه پایداری مجلس و شخصیتی که از او به عنوان مرد ادعاهای بدون سند یاد می شود در توئیترش با انتشار یک سکانس از این سریال که مامور امنیتی تصویری از یک بسته آدامس نشان می دهد نوشت : " وقتی گفتم جیسون رضائیان از طعم آدامس روحانی خبر دارد " از من شکایت کردند . 

ساعتی پس از انتشار این توئیت حسام الدین آشنا که روز گذشته طی نگارش مطلبی در انتقاد به این سریال نوشته بود با گاندو گنده نمی شوید ( اینجا ) خطاب به کریمی قدوسی نوشت: "حالا واقعا طعم آن آدامس در پرونده ثبت شده است؟ کسی تا به از خود یا تیم سپااهی حفاظت سوال کرده که آیا رئیس جمهور اساسا از آدامس با مزه مشخصی استفاده می کنند یا نه ؟ !

اشاره آشنا به این نکته است که طبق قوانین حفاظت جمهوری اسلامی ایران حفاظت از رئیس جمهور بر عهده سپاه است. سال ۵۸ امام خمینی (ره) فرمان صدور حفاظت را به این شرح صادر کردند در این فرمان بود که حفاظت از  شخصیت های مهم مانند سران قوا جزو وظایف سپاه پاسداران و زیر مجموعه ای از آن به اسم یگان سپاه انصار المهدی قرار گرفت. 

 

در فرمان امام خمینی (ره ) یکسال پس از انقلاب آمده بود: «پاسداران انقلاب و رؤسای آنان موظف هستند از این شخصیت‌های ارزنده انقلابی حفاظت کنند و رفت و آمد‌های مشکوک را تحت نظر بگیرند اگر چه خود آنان راضی نباشند.» 

کاظمی جانشین فرمانده حفاظت سپاه نقطه عطف این محافظت‌ها را ترور شهید مطهری می‌داند و به ایسنا گفته بود: پس از ترور شهید مطهری، مأموریت دیگری توسط امام خمینی (ره) به سپاه پاسداران واگذار شد که در این مأموریت امام مسئولیت حفظ جان شخصیت‌ها را بر عهده سپاه قرار داده است.

به گزارش دیده بان ایران ؛ بر اساس بند ۶ ماده ۴ قانون، مسئولیت حفاظت از تمام شخصیت‌های نظام بر عهده نیروی انتظامی است، ولی با توجه به تدبیر و تشخیص شورای عالی امنیت ملی و فرماندهان، حفاظت از سران سه قوه به سپاه پاسداران واگذار شده است که این یگان آمادگی تأمین امنیت سران سه قوه را دارد.

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر