کد خبر: 67327
A

یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی با دستور قاضی صلواتی با مادرش دیدار کرد

پس از انتشار تصویری از مادر بیمار سام رجبی یکی از متهمان پرونده موسوم به بازداشت شدگان محیط زیست ساعتی پیش به گفته یکی از نزدیکان این متهم؛ سام رجبی به دستور قاضی صلواتی (قاضی پرونده ) با مادرش در خانه دیدار کرد.

یکی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی با دستور قاضی صلواتی با مادرش دیدار کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پس از انتشار تصویری از مادر بیمار سام رجبی یکی از متهمان پرونده موسوم به بازداشت شدگان محیط زیست ساعتی پیش به گفته یکی از نزدیکان این متهم؛ سام رجبی به دستور قاضی صلواتی (قاضی پرونده ) با  مادرش در خانه دیدار کرد. 

 

سام رجبی فرزند دکتر پرویز رجبی ایران‌شناس، تاریخ‌پژوه، نویسنده و مترجم برجسته ایرانی است که در سال ۱۳۸۹ درگذشت. سام رجبی، فعال محیط زیست و عضو سابق موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» در بهمن ۹۶ به همراه بقیه فعالان محیط زیست بازداشت شد و تاکنون در سلول‌های انفرادی بند یک الف زندان اوین متعلق به سپاه پاسداران به سر می‌برد. وکیل انتخابی سام رجبی، محمدحسین آقاسی بود که با مخالفت قاضی مقیسه مواجه شد و از او خواستند که از لیست تایید شده قوه قضاییه وکیلی برای خود انتخاب کند.

سام رجبی در ابتدای بازداشت متهم به جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم شد اما چند ماه بعد اتهام او به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» تغییر کرد. قرار بود دادگاه این فعال محیط زیستی در تیرماه برگزار شود اما حجت السلام اژه ای از تعویق برگزاری دادگاه خبر دادند. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر