کد خبر: 67436
A

ماده 477 آیین‌ دادرسی کیفری درباره پرونده سعید طوسی اعمال می‌‌شود؟

محمود صادقی، نماینده تهران، در توییتر خود نوشت: پدر یکی از شکات که قبلاً از موافقت قوه با اعاده دادرسی به من خبر داده بود، طی پیامی حاوی شماره و تاریخ نامه دادستان کل، اظهار کرد دوباره به دبیرخانه قوه مراجعه کرده و از موافقت با اعمال ماده 477 آ‌د.ک. اطمینان پیدا کرده است.

ماده 477 آیین‌ دادرسی کیفری درباره پرونده سعید طوسی اعمال می‌‌شود؟
به گزارش دیده بان ایران؛ محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، که پیگیر وضعیت شکات سعید طوسی قاری معروف است، در توییت جدیدی از اطمینان برای موافقت با ماده 477 آیین‌ دادرسی کیفری خبر داد. 

 

نماینده تهران در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرده، نوشته است: ‌با توجه به اظهارات وکیل آقای گندم‌نژاد (معروف به طوسی) پدر یکی از شکات که قبلاً از موافقت قوه با اعاده دادرسی به من خبر داده بود، طی پیامی حاوی شماره و تاریخ نامه دادستان کل، اظهار کرد دوباره به دبیرخانه قوه مراجعه کرده و از موافقت با اعمال ماده 477 آ‌د.ک. اطمینان پیدا کرده است.

 

در تماسی که خبرنگار اعتمادآنلاین با سعید طوسی برقرار کرد، او از پاسخ و اظهارنظر درباره موافقت رئیس قوه‌ قضاییه با بررسی مجدد پرونده خود سر باز زد و گفت: در این خصوص با وکیلم صحبت کنید، ایشان اطلاعات دقیق‌تری از این مساله دارند.

 

گفتنی است که هفته گذشته، بعد از انتشار این خبر از طرف محمود صادقی، سعید طوسی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: این صحبت‌ها دروغ است.

 

طوسی در ادامه گفت: به صحبت‌های این رسانه‌ها اعتماد نکنید، 99 درصد حرف‌هایشان دروغ است. او همچنین به سوال اعتمادآنلاین مبنی بر اینکه آیا از قوه‌ قضاییه پیگیر موضوع شده است یا خیر، پاسخ داد: بله. این موضوع صحت ندارد.

 

در ماده 477 آیین‌ دادرسی کیفری تاکید شده است: «در صورتی‌ که رئیس قوه قضاییه رای قطعی صادره از هر یک از مراجع قضایی را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان‌ عالی کشور ارسال [می‌کند] تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضاییه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور مبنیّاً بر خلاف شرع بیّن اعلام شده، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به‌ عمل می‌آورند و رای مقتضی صادر می‌نمایند.»

 

 

 

 

صادقی - طوسی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر