کد خبر: 67484
A

خیزش گردو خاک در برخی استان‌ها/ پیش‌بینی دمای ۴۱ درجه برای پایتخت

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها طی دو روز آینده، از افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

خیزش گردو خاک در برخی استان‌ها/ پیش‌بینی دمای ۴۱ درجه برای پایتخت

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خیزش گرد و خاک در تعدادی از استان‌ها طی دو روز آینده، از افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

احد وظیفه گفت: طی دو روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط سواحل دریای خزر، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او در ادامه گفت: طی دو روز آینده در غرب مازندران و شرق گیلان بارش شدت پیدا می‌کند و دریای خزر مواج می‌شود همچنین در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین و البرز رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از روز دوشنبه تا آخر هفته جاری (۲۴ تا ۲۸ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در شرق کشور به ویژه زابل پدیده‌ غالب است.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (۲۳ تیرماه) آسمان تهران کمی ابری، همراه با وزش باد، در بعدازظهر افزایش ابر و در اواخر وقت خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران در این روز در گرم‌ترین زمان به ۴۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۹ درجه سانتیگراد می‌رسد. در روز دوشنبه (۲۴ تیرماه) وضعیت دمایی مشابه فردا (۲۳ تیرماه) حاکم می‌شود و آسمان پایتخت همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر