کد خبر: 67493
A

وزیری که شعار روشنگری می‌دهد درباره دامادش شفاف‌سازی می‌کند؟

شریعتمداری از جمله مدیرانی است که علم شفافیت و روشنگری را بلند کرده و سعی می کند با برخی از اقدامات در این زمینه خود را یک مدیر شفاف نشان دهد.

وزیری که شعار روشنگری می‌دهد درباره دامادش شفاف‌سازی می‌کند؟
به گزارش دیده بان ایران؛ این روزها پرونده فساد مربوط به بانک سرمایه که در دادگاه در حال بررسی روی خط رسانه ها به عنوان یک پرونده داغ قرار دارد. مردم هم کم و بیش جریانات این موضوع را دنبال و پیگیری می کنند. بخصوص اینکه حالا داماد یکی از وزرای دولتی هم پایش بدجوری در ماجرای بانک سرمایه گیر است و به عنوان یکی از متهمان اصلی این پرونده در دادگاه برای رسیدگی به اتهاماتش حضور می یابد. از روزی که «هادی رضوی» داماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دادگاه حاضر شد مطرح کرد که داماد شریعتمداری هستم اما مرا با نام خودم محاکمه کنید.

متهم اخلال در نظام اقتصادی و از بدهکاران بانک سرمایه گفت: «خیلی دوست داشتم بگویم من داماد شریعتمداری (وزیر رفاه) هستم در حالی که می‌خواهم مرا فارغ از داماد شریعتمداری بررسی کنید ضمن اینکه داماد نتانیاهو که نیستم.» 

شریعتمداری از جمله مدیرانی است که علم شفافیت و روشنگری را  بلند کرده و سعی می کند با برخی از اقدامات در این زمینه خود را یک مدیر شفاف نشان دهد. در همین رابطه حتی برخی از نمایندگان مطرح کردند که نزدیکان وزیر کار از بهارستان نشینان خواسته اند تا از آقای وزیر به سبب شفاف سازی‌های صورت گرفته تقدر و تشکر به عمل آورند. 

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم در صفحه توئیتر خود خبر از اقدامی نامتعارف از سوی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی داد. 

وی نوشت: «ظاهرا معاون پارلمانی این وزارتخانه نامه ای به نام نمایندگان مجلس تهیه کرده وبا اصرار از آنها می خواهد این نامه محتوای آن تقدیر و تشکر از محمد شریعتمداری را امضا کنند! تهیه این نامه جعلی به نام نمایندگان مجلس و اصرار به امضای آن موجب واکنش نمایندگان و این عضو اصلاح طلب مجلس شده است.»

صادقی افزود: «آقای وزیر! شفاف سازی نیاز به شوآف و تقدیر و تشکر فرمایشی ندارد. شما اگر خالصانه کار کنید هم نزد خدا مأجور و محبوبخواهید بود هم نزد خلق خدا.»

شریعتمداری برای موضوع شفاف سازی و اینکه خود را به عنوان یک مدیر شفاف معرفی کند در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقداماتی انجام داد که به قول این نماینده اصلاح طلب بیشتر وجه نمایشی آن پررنگ بود. شریعتمداری همواره در این مدت بیان کرده که با شفاف سازی می توان با فساد مقابله کرد. 

وزیر حال پس از مدت ها سکوت درباره پرونده دامادش لب به سخن گشوده و بیان می کند: «بنده 4 فرزند دارم که هیچ‌کدام قراردادی با هیچ کجای دولت ندارند، داماد من هم همین‌طور، در این مدت که من مسؤول بوده‌ام دامادم هیچ وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده‌ام.اما اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد کنند و اگر من مداخله‌ای کرده‌ام باید مورد اعتراض قرار بگیرم؛ اما نکرده‌ام. نباید حیثیت من مورد تعرض قرار بگیرد. اگر کسانی فکر می‌کنند که حتی بچه من را در جلوی چشمم ذبح کنند، من باج می‌دهم، بدانند که من به کسی باج نخواهم داد.»

وزیر کار درحالی مطرح می کند که هیچ وقت دامادش از کمک و ارتباطات وی استفاده نکرده است که چندی پیش تصویری منتشر شد که شریعتمداری و دامادش را در جلسه با مدیران بانکی نشان می دهد. از سوی دیگر سئوال مهمی که درباره تسهیلاتی که رضوی از بانک سرمایه اخذ کرده، این است که وی با چه اعتبار و پشتوانه ای این میزان تسهیلات را از یک بانک دریافت کرده است. آیا یک انسان عادی قادر به اخذ این تسهیلات هست؟ 

پرونده بانک سرمایه تا جایی ادامه یافته که پای برخی از سرمایه داران دیگر نیز به ماجرا باز شده است. میزان خساراتی که این پرونده به کشور وارد کرده تا جایی بود که «رسول قهرمانی» نماینده دادستان تهران با اشاره به اینکه قرآن کریم اموال را مایه قیام جامعه دانسته و از سپرده آن به دست سُفها منع کرده است، گفت: «مفاسد هیئت مدیره بانک سرمایه کشور را ویلچری کرده است.»

با اینحال به نظر می رسد مهمترین نقطه ای که شریعتمداری بایستی در آن دست به شفاف سازی گسترده بزند موضوع داماد آقای وزیر است که مردم نیز در این عرصه خواهان پاسخ جدی این مقام مسئول هستند. شریعتمداری در مورد مدیریت شفاف شعار بزرگی را سرلوحه کار خود کرده است اما شفاف سازی در پرونده مذکور عملکرد وزیر را در این عرصه به نمایش می گذارد./ جهان نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر