کد خبر: 67513
A
معصومه ابتکار در سنندج :

طرح توان‌افزایی زنان و خانواده‌ها در کشور اجرا می‌شود

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده‌ها با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا شود

طرح توان‌افزایی زنان و خانواده‌ها در کشور اجرا می‌شود

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از سایت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده(اینجا) معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیش‌از ظهر امروز در بازدید از آموزشگاه ترنج این شهر که در راستای اجرای طرح «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی» با رویکرد ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای خرد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری و فعالیت می‌کند، اظهار داشت: باید طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده‌ها با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی اجرا و پس از توانمندسازی، مدیریت اقتصاد در خانواده به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: چنانچه بانوان به لحاظ مدیریت اقتصادی توان خود را افزایش دهند حجم وسیعی از بیکاری‌ها حل و اقتصاد خانواده‌ها مدیریت می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: خوشبختانه زنان در حوزه بهداشتی و درمانی که یکی از حوزه‌های خوب اشتعال است و بسیاری از زنان دانشگاهی در بخش مامایی، خدمات پرستاری و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای از توانایی خوبی برخوردار هستند.

وی به کاهش تعداد زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: کردستان نخستین استانی خواهد بود که زنان سرپرست خانوار بیکار نخواهد داشت.

سالانه ۴۰۰ هنرجو در آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای ترنج سنندج آموزش می‌بینند

دلکش شریعتی مدیر آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای ترنج سنندج نیز در این بازدید اظهار داشت: آموزشگاه ترنج از سال ۷۸ تحت نظر فنی حرفه‌ای در رشته فرش‌بافی تأسیس و در حال حاضر علاوه بر آن بیش از ۳۰ رشته مختلف همچون طراحی دوخت، فناوری اطلاعات، گلیم و قلاب‌بافی در این مرکز آموزش داده می‌شود.

وی افزود: سالانه به‌طور میانگین ۴۰۰ هنرجو آموزش داده شده که تعدادی از آنها بعد از دوره آموزشی وارد بازار کار می‌شوند.

مدیر آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای ترنج سنندج خاطرنشان کرد: همچنین طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیررسمی با رویکرد ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای خرد در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این آموزشگاه اجرا می‌شود.

وی گفت: صنایع‌دستی استان کردستان طی یک فرآیند برای ایجاد یک برند اختصاصی خاص و استانداردسازی به کشور معرفی و به‌عنوان یک صنایع‌دستی ویژه وارد بازار کار خواهد شد.

شریعتی بیان کرد: فرش‌بافی حجمی برای نخستین بار توسط یک بانوی سنندجی طرح‌ریزی و اجرا شد.

آموزش دوخت لباس عروس در سنندج

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این بازدید اظهار داشت: براساس معرفی موسسه کارگاه و طبق نیاز سنجی‌های لازم ۱۷ حرفه مختلف در این مرکز به علاقمندان آموزش و سر فصل‌های این آموزشگاه‌ها تحت استانداردهای لازم در کشور آموزش داده شده است.

جمیل احمدی با بیان اینکه از ۴۰۰ نفر عضو ۳۶۲ نفر آموزش و یا در حین اجرای آموزش هستند، افزود: به‌دلیل برخی محدودیت‌ها در بخش دولتی، بخشی از آموزشگاه‌ها به سمت آموزشگاه‌های آزاد و خصوصی سوق داده شد

وی با ذکر اینکه آموزش‌ها از یک زنجیره خوبی برخوردار است، گفت: آموزش آرایشگاه، دوخت و دوز لباس عروس و رشته‌های دیگر در کنار هم شبیه‌سازی و خوشبختانه مورد استقبال خوبی قرار گرفته و امیدواریم برای دوره‌های پیشرفته‌تر و شیوه بنگاه‌داری در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به کارآفرین بیشتر یادآوری و آموزش داده شود.

اشتعال‌زایی برای ۱۰۰ بانوی قروه‌ای

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این جمع اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای آموزش و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانواده انجام شده به‌طوری که در سال گذشته برای نخستین بار در شهرستان قروه کلاس‌های آموزشی برای ۲۲۰ نفر برگزار و ۱۰۰ نفر اشتعال‌زایی ایجاد شد.

برهان صلواتی با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های خوبی برای توانمندسازی سرپرست خانواده داریم، گفت: امیدواریم در استان کردستان توانمندسازی بانوان و ایجاد شغل‌های بازار مورد توجه بیشتر مسئولان و زمینه اشتغال آنها فراهم شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به منظور بررسی مشکلات و مسائل حوزه زنان روز شنبه از طریق فرودگاه شهدای سنندج وارد کردستان شد.

معصومه ابتکار در بدو ورود مورد استقبال استاندار، معاونین استانداری کردستان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در سفر یک روزه خود به استان کردستان از طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان در سنندج بازدید می‌کند.

شرکت در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات حقوقی و فقهی (شافعی) حوزه زنان و شرکت در جلسه طرح ملی گفت و گوی خانواده از دیگر برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان است.

ابتکار همچنین در این سفر از طرح تأمین خُرد با رویکرد بانکداری پیوندی در روستای نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرده و سپس در برنامه گفتمان صدا و سیمای استان حضور پیدا می‌کند.

پایان بخش برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به استان شرکت در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خواهد بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر