کد خبر: 67528
A
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

قرار نیست بنزین گران شود/ می‌توان کارت‌های عابر را به عنوان کارت سوخت هم استفاده کرد

یک عضو کمیسیون انرژی گفت: قرار نیست با احیای کارت سوخت درحال حاضر قیمت سوخت افزایش پیدا کند.

قرار نیست بنزین گران شود/ می‌توان کارت‌های عابر را به عنوان کارت سوخت هم استفاده کرد

به گزارش دیده بان ایران، علی ادیانی درباره استفاده الزامی از کارت سوخت که وزیر نفت درباره آن سخن گفته است، عنوان کرد: در ابلاغیه‌ای که از سوی وزارت‌ نفت در خصوص تصمیماتی که برای کار سوخت گرفته شده آمده است که مردادماه این کارت‌ها دوباره احیا خواهند شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اوایل و یا اواخر مردادماه استفاده از کارت سوخت الزامی می‌شود، عنوان کرد: نحوه استفاده از بنزین صرفا توسط کارت سوخت که متعلق به صاحب خودرو است، انجام می‌گیرد تا مقدمات گام‌های بعدی برای سیاست‌های لازم در حوزه سوخت و انرژی گرفته شود. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با استفاده از کارت سوخت قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند، گفت: خیر قرار نیست درحال حاضر قیمت سوخت افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: برابر تصمیم اخذ شده درحال حاضر مصرف‌کنندگان بنزین صرفا با کارت سوخت مورد نظر (که ممکن است خود کارت سوخت و یکی از کارت‌های بانکی باشد) می‌توانند از بنزین استفاده کنند. 

نماینده مردم قائمشهر خاطرنشان کرد: افراد می‌تواند با ثبت کارت بانکی در سامانه و سپس دریافت کد شناسایی لازم از آن به عنوان کارت سوخت استفاده نمایند. به هیچ عنوان نیازی نیست حتما افراد کارت سوخت داشته باشند همین که کارت بانک خود را در سامانه فعال کنند، کافی است. 

وی در خصوص نتایج نشست اخیر اوپک هم عنوان کرد: سال ۲۰۱۸ من هم در اجلاس اوپک شرکت کردم. یک فضای کلی معمولا در اوپک نفتی مطرح است و قاعده هم بر این است که تصمیمات و مصوبات بر اساس تصمیم این سازمان باید اجماعی باشد، یعنی نظر همه اعضای اوپک باید جلب شود.

ادیانی تاکید کرد: صدور بیانیه و ابلاغ مصوبات در صورتی موضوعیت پیدا می‌کند که اجماع صورت گرفته باشد. 

وی افزود: مانند همیشه در اجلاس اخیر کشورهایی بودند که به نیابت از نظام سلطه به ویژه آمریکا حتی برخی از کشورهای اروپایی نقش‌آفرینی، یکجانبه‌گرایی و تک‌روی می‌کردند و یا سعی داشتند نیات و افکار خودشان را القا کنند.

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به رفتار سعودی در اجلاس اوپک بیان کرد: رفتارهای عربستان در اجلاسیه اخیر نشان دهنده آن بود که یا برآمده از چارچوب منافع مالی خودش است و یا پیشنهادهای نیابتی آمریکا و دیگر کشورها را اجرا می‌کند.

وی افزود: آن چیزی که در اوپک خوشبختانه تا امروز ملاک عمل بوده و هست، شنیدن منطق‌ها و استدلال‌ها و در نهایت جمع‌بندی آنان است. در اجلاس اخیر، عربستان تک‌روی داشت و از قبل متنی را آماده کرده بود که مصوب کنند که با واکنش ایران، ونزوئلا و برخی از کشورها رو‌به‌رو شد.

ادیانی افزود: در اجلاس اخیر میدان‌دار بررسی پیشنهاد عربستان که به نفع آمریکا و برخی از کشورهای غربی سخن می‌گفت، ایران بود. پس از استدلال هیأت ایرانی و شنیدن منطق وزیر نفت و همراهان ایشان خوشبختانه به همان چیزی رسیدند که خواسته ما بود که به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان منتهی شد.

وی در پایان گفت: با رفتار ایران باید گفت برخی از کشورهای تک رو و زیاده‌خواه نتوانستند موفق شوند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر