کد خبر: 67787
A

یک عضو اتاق بازرگانی: استارت‌آپ‌ها باید با صنعت همگام شوند

رضا پدیدارعضو اتاق بازرگانی گفت: از نظر تکنولوژیک ما استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان قدرتمندی داریم که می‌توانند با صنعت کشور همگام شوند.

یک عضو اتاق بازرگانی: استارت‌آپ‌ها باید با صنعت همگام شوند

رضا پدیدار در گفت‌و‌گو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» بیان کرد: امروزه یکی از اتفاق‌های مهم در دنیا جهش نوآوری و خلاقیت بوده است. تولیدکننده‌ها می‌خواهند در حوزه فعالیت خود به رشد و پایداری برسد و برای این کار باید محصولی بسازد که با دانش روز برابری کند.

 

او با بیان این‌که اگر افراد از دانش روز عقب بیفتند کم کم از صحنه فعالیت‌های اقتصادی کنار گذاشته می‌شوند، افزود: این نمایشگاه بین تولیدکننده و استارت‌آپ‌‌ها یا دانشگاهیان ارتباط برقرار می‌کند تا به نقاط قوت و ضعف دست پیدا کنند. اگر اتفاقی در جهت رشد و توسعه قرار است بیفتد با ارتباط همین حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد. چراکه نمایشگاه بهترین پایگاه برای برقراری ارتباط است.

 

پدیدار با اشاره به اینکه ایران بعد از روسیه و آمریکا سومین کشور از نظر تربیت مهندسین فنی است ادامه داد: این معیار هم شامل تنوع رشته‌ها، تخصص و کیفیت و هم تعداد مهندسان می‌شود. ایران جایگاه بالایی با توجه به این سه معیار دارد اما اینکه افراد در جایگاه خودشان قرار نمی‌گیرند دیگر مشکل زیربنایی کشور در برنامه‌های توسعه‌ است.

 

عضو هیأت موسس و رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران درباره ماهیت برگزاری این نمایشگاه گفت: تولیدکننده باید در مسیر فعالیت خود یک برنامه توسعه داشته باشد. از یک سو خود دانشگاه نمی‌تواند مستقیما وارد اجرا شوند چرا که تجربه لازم را برای کنترل درآمد و هزینه ندارد و همچنین دانشجو باید به کسب دانش بپردازد. از سوی دیگر کسی که در صنعت است فقط به محصولش فکر می‌کند و کسی که از دانشگاه می‌آید به صورت تک‌بعدی به دانش فکر می‌کند و کاری به اقتصاد ندارد. این تضاد ما را مجاب می‌کند که این دو قشر را به هم نزدیک کنیم. لذا دانشگاه باید نوآوری‌هایش را در مراکز تولیدی عرضه کند و اگر با نیاز صنعت تناسب داشت با همدیگر به همکاری برسند.

 

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر