کد خبر: 67868
A
فهد بن ترکی:

عربستان در ائتلاف امنیت دریایی آمریکا؛ نتفتکش ها را در دریای سرخ اسکورت می کند

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، به نقل از فهد بن ترکی، فرمانده ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در ائتلاف امنیت دریایی پیشنهادی اعلام کرد: ائتلاف عربی کشتی‌ها را در دریای سرخ اسکورت و همراهی می‌کند.

عربستان در ائتلاف امنیت دریایی آمریکا؛ نتفتکش ها را در دریای سرخ اسکورت می کند

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، فهد بن ترکی، فرمانده ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با ژنرال کنت مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در ائتلاف امنیت دریایی پیشنهادی اعلام کرد: ائتلاف عربی کشتی‌ها را در دریای سرخ اسکورت و همراهی می‌کند.

مک‌کنزی نیز در این کنفرانس اظهار کرد: فرماندهی در حال رایزنی با کشورهای دیگری درباره آزادی دریانوردی در خلیج فارس است و به شکل پیوسته برای دستیابی به راهی برای عبور و مرور آزاد در این خلیج تلاش خواهد کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هفته گذشته در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی انگلیس علیه ایران درباره تعرض به یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز طی بیانیه‌ای تاکید کرد: دریانوردی آزادانه به راه‌حلی بین‌المللی نیاز دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر