کد خبر: 68142
A

همه چیز درباره بوریس جانسون / نخست وزیری که اجداد مسلمان دارد و هیچ گاه موهایش را شانه نمی کند!+ تصاویر

مشخص شد که پدر پدربزرگ بوریس جانسون، علی کمال نام داشته و در دهه ۲۰ میلادی آخرین وزیر امور داخله امپراتوری عثمانی بوده است. پدر علی کمال، حاجی احمد رضا، تاجر موفق صمغ و موم از روستای «کالفات» در ۱۰ کیلومتری شمال آنکارا بود که اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی در استانبول سکونت گزید و پسرش علی کمال در سال ۱۸۶۹ در پایتخت عثمانی به‌دنیا آمد. بررسی رسانه‌های بریتانیایی نشان می‌دهد که حاجی احمد رضا یکی از کنیزان احتمالاً قفقازی را در بازار بردگان در امپراتوری عثمانی خریده و پدر پدربزرگ بوریس جانسون فرزند حاجی احمدرضا و این کنیز اسیر است. گفته می‌شود که این زن اسیر به احتمال زیاد یکی از زنان چرکس بوده که در آن زمان به تعداد زیاد به بهای ۱۰۰ پوند امروزی انگلیس به خانواده‌های توانگر ترک فروخته می‌شدند. گزارش‌های رسانه‌ها منشأ موی بور و چشم آبی بوریس جانسون را نیز به همین تبار چرکسی نسبت می‌دهند. علی کمال، مانند نتیجه خود بوریس، سلطنت‌طلبی دوآتشه بود که از سلطان حمایت می‌کرد و به اشغالگران انگلیسی که حافظ تاج و تخت سلطان بودند خوش‌آمد می‌گفت. علی کمال در فعالیت‌های سیاسی خود حتی تا جایی پیش رفت که دستور دستگیری کمال آتاترک، بنیان‌گذار ترکیه امروزی، را داد اما پس از آن گروهی از ملی‌گرایان طرفدار آتاترک بر سر علی کمال ریخته و او را تکه‌تکه کردند. بعد از مثله شدن علی کمال بود که پدربزرگ بوریس جانسون، به نام عثمان علی، به لندن گریخت و نام خود را به «ویلفرد جانسون» تغییر داد. نخست وزیر جدید انگلیس به شدت عقاید "ضد ترک" و ضد اسلامی دارد او اسلام باعث عقب ماندگی کشورهای خارومیانه می داند بوریس جانسون از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ در روزنامه‌های «تایمز» و «دیلی تلگراف» مشغول خبرنگاری بود و سپس به ستون‌نویس بخش سیاسی روزنامه‌های بریتانیا تبدیل شد. سپس از سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ نماینده مردم «هنلی» در پارلمان بریتانیا بود.

همه چیز درباره بوریس جانسون / نخست وزیری که اجداد مسلمان دارد و هیچ گاه موهایش را شانه نمی کند!+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نزدیکان بوریس جانسون می‌گویند او هرگز از شانه برای مرتب کردن موهایش استفاده نمی‌کند و تنها از صبح تا شب هر زمان که لازم باشد آنها را با دست مرتب می‌کند. و حالا این مرد ژولیده نخست وزیر بریتانیا و جانشین ترزا می شده است.

بوریس جانسون وزیر خارجه سابق انگلیس و یکی از رهبران کمپین خروج این کشور از اتحادیه اروپا توانست با غلبه جرمی هانت وزیر خارجه فعلی این کشور رهبر جدید حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس شود.

بوریس جانسون از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ در روزنامه‌های «تایمز» و «دیلی تلگراف» مشغول خبرنگاری بود و سپس به ستون‌نویس بخش سیاسی روزنامه‌های بریتانیا تبدیل شد. سپس از سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ نماینده مردم «هنلی» در پارلمان بریتانیا بود.

او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به‌مدت ۸ سال شهردار لندن شد و در پایان دوره دوم تصدی شهرداری پایتخت بریتانیا، به یکی از رهبران کمپین برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تبدیل شد.

او در کمپین انتخاباتی خود برای ترغیب مردم انگلیس جهت رأی دادن به خروج از اتحادیه اروپا، بر روی اتوبوس قرمز رنگ معروف کمپینش نوشته بود «بریتانیا هفته‌ای ۳۵۰ میلیون پوند به اتحادیه اروپا می‌پردازد».

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

بسیاری از مردم بریتانیا بر این باورند که حزب محافظه‌کار بریتانیا و به‌خصوص بوریس جانسون برای جذب رأی شهروندان این کشور جهت خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶، درباره منافع متعاقب برگزیت دروغ گفته‌اند و دست به عوام‌فریبی زده‌اند.

پیشینه، تبار و هویت بوریس جانسون در انگلیس همواره موضوع بحث و کنجکاوی بوده و رسانه‌ها از او با عنوان فرد «عوام‌گرای» متولد نیویورک یاد می‌کنند که عضوی از طبقه نخبه و اعیان بریتانیا است اما اکنون همه را علیه این طبقه تحریک می‌کند.

به ویژه تبار خانوادگی او اخیراً بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته؛ تباری که راه پرپیچ و خمی را طی کرده است.

بوریس جانسون که لحن او در بسیاری موارد اتهام «نژادپرستی» را با خود همراه داشته و زنان مسلمان باحجاب را «صندوق پست» لقب داده در یکی از برنامه‌های تلویزیونی با ذکر این‌که پدر پدربزرگش یک مسلمان معتقد و حافظ قرآن بوده تعجب همگان را برانگیخت.

از آن زمان تحقیقات و گزارش‌های پرشمار رسانه‌ها در این مورد آغاز شد و مشخص شد که پدر پدربزرگ بوریس جانسون، علی کمال نام داشته و در دهه ۲۰ میلادی آخرین وزیر امور داخله امپراتوری عثمانی بوده است.

پدر علی کمال، حاجی احمد رضا، تاجر موفق صمغ و موم از روستای «کالفات» در ۱۰ کیلومتری شمال آنکارا بود که اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی در استانبول سکونت گزید و پسرش علی کمال در سال ۱۸۶۹ در پایتخت عثمانی به‌دنیا آمد.

بررسی رسانه‌های بریتانیایی نشان می‌دهد که حاجی احمد رضا یکی از کنیزان احتمالاً قفقازی را در بازار بردگان در امپراتوری عثمانی خریده و پدر پدربزرگ بوریس جانسون فرزند حاجی احمدرضا و این کنیز اسیر است.

گفته می‌شود که این زن اسیر به احتمال زیاد یکی از زنان چرکس بوده که در آن زمان به تعداد زیاد به بهای ۱۰۰ پوند امروزی انگلیس به خانواده‌های توانگر ترک فروخته می‌شدند. گزارش‌های رسانه‌ها منشأ موی بور و چشم آبی بوریس جانسون را نیز به همین تبار چرکسی نسبت می‌دهند.

علی کمال، مانند نتیجه خود بوریس، سلطنت‌طلبی دوآتشه بود که از سلطان حمایت می‌کرد و به اشغالگران انگلیسی که حافظ تاج و تخت سلطان بودند خوش‌آمد می‌گفت.

علی کمال در فعالیت‌های سیاسی خود حتی تا جایی پیش رفت که دستور دستگیری کمال آتاترک، بنیان‌گذار ترکیه امروزی، را داد اما پس از آن گروهی از ملی‌گرایان طرفدار آتاترک بر سر علی کمال ریخته و او را تکه‌تکه کردند.

بعد از مثله شدن علی کمال بود که پدربزرگ بوریس جانسون، به نام عثمان علی، به لندن گریخت و نام خود را به «ویلفرد جانسون» تغییر داد.

نخست وزیر جدید انگلیس به شدت عقاید ضد ترک و ضد اسلامی دارد او اسلام باعث عقب ماندگی جهان اسلام می داند. 

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، بیش از گذشته به خاطر فرم خاص موهایش مورد توجه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر