کد خبر: 68214
A

درسنامه عملی جهانگیری برای حرف زدن با مردم

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه این هفته گفت که به خاطر فشارهایی که به مردم می‌آید شرمنده آن‌ها هستیم. به نظر می‌رسد که بقیه مسئولان نیز باید در حرف زدن از او سرمشق بگیرند.

درسنامه عملی جهانگیری برای حرف زدن با مردم

به گزارش دیده بان ایران؛ اسحاق جهانگیری، دیروز در بخشی از سفر استانی خود به استان البرز و در حاشیه بازدید از مزرعه ماهی‌سرای کرج و نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران، جمله‌ای گفت که در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است. معاون اول رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود گفته: «مردم ایران در سال‌های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آن‌ها هستیم.»

جهانگیری البته پیش از این نیز، از چنین ادبیاتی برای صحبت کردن با مردم استفاده کرده بود. یکی از بارزترین نمونه‌های این موضوع، سخنان او در روز 10 مهر سال گذشته و در آیین افتتاح ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور بود که معاون اول رئیس‌جمهور در آن گفت: «من از مردم بزرگوار به خاطر وجود برخی مشکلات عذرخواهی می‌کنم و به مردم اطمینان می‌دهم که مدیریت کشور و در راس آن مقام معظم رهبری بصورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا بتوانیم مشکلات و مسائل را از پیش روی کشور برداریم.»

یا مثلا حدود یک ماه پیش و پس از بازدید از کارخانه واگن سازی تهران، در بیان راه‌های مقابله با تحریم گفته بود: «یا باید در برابر مردم و ملت ایران سر تعظیم فرود بیاوریم تا همه ظرفیت‌ها را در جبهه مقابله با جنگ اقتصادی پای کار بیاوریم یا این که در برابر دشمنان سر تعظیم فرود بیاوریم. هر عقل سلیمی تأیید می‌کند که کار منطقی تعظیم و تکریم در برابر مردم خودمان است.»

روز یازدهم فروردین و در میانه سیلاب عجیب آن روزها هم این جهانگیری بود که با حضور در استان لرستان، در جلسه ستاد مدیریت بحران این استان، گفت: «دولت نسبت به مردم این استان بی‌توجه نیست و اگر تاخیری در سفر صورت گرفته، از طرف دولت از مردم لرستان عذرخواهی می‌کنم.»

شرمندگی و عذرخواهی البته دوای فشارهای فراوانی نیست که به قول جهانگیری به مردم در این روزها وارد شده و می‌شود اما دست کم می‌تواند نوعی دلجویی از مردم به خاطر این فشارها باشد و حداقل کاری کند که سخنان بدون دوراندیشی مسئولان، نمکی بر زخم مردم نباشد. این همان چیزی است که ظاهرا آن قدر مدنظر رئیس‌جمهور هم بوده که آن را در بند دوم پیوست حکم سخنگوی دولت، با این کلمات به ربیعی ابلاغ کرده است: «تلاش برای ارتقا همدلی میان دولت و ملت از طریق آشنا کردن مردم با برنامه‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات دولت و نیز انتقال و اطلاع‌رسانی مسائل مهم به جامعه.» باید دید که آیا ربیعی موفق خواهد شد مجموعه دولت را به پیروی از این حکم وادارد؟ برای شروع بد نیست که سخنان جهانگیری، درسنامه عملی برای مسئولان دولتی باشد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر