کد خبر: 68256
A

جمالی نوبندگانی: باید دید پیام بن‌علوی برای ایران و منطقه امنیت دارد یا خیر

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر خارجه عمان به کشورمان، گفت: اگر یوسف بن علوی حامل پیامی برای ایران باشد باید دید که این پیام مبتنی بر امنیت منطقه و جمهوری اسلامی است یا خیر.

جمالی نوبندگانی: باید دید پیام بن‌علوی برای ایران و منطقه امنیت دارد یا خیر

به گزارش دیده بان ایران؛  محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره سفر یوسف بن‌علوی نخست وزیر عمان به ایران و دیدار وی محمدجواد ظریف گفت: عمان یکی از کشورهای همسایه است و ما ارتباطات سیاسی و فرهنگی از دیرینه با این سرزمین داشته و داریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عمان همیشه سعی کرده است رفتارش در منطقه به گونه‌ای باشد که سایر همسایگانش به وی اطمینان خاطر داشته باشند، بیان کرد: عمان تلاش می‌کند برای سایر کشورها قابل اعتماد باشد، از سوی هم  دیگر سعی دارد دریچه بازی باشد برای کشورهایی که احتمالا با یکدیگر تنش و مشکل دارند.

وی یاد آور شد: بعضی از مواقع مانند مذاکرات هسته‌ای ایران و حتی قبل از برجام، گفت‌وگوهایی بین مقام‌های کشورمان و آمریکایی در عمان صورت گرفت که این امر نشان‌دهنده نقش این کشور در منطقه است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: قدر مسلم، عمان روابط مناسبی با کشورهای دیگر دارد و دلایل سفر بن علوی غیر از روابط منطقه‌ای و بحث‌های دوجانبه می‌تواند آوردن پیام از سوی کشورهای اروپایی باشد.

به گفته وی اگر یوسف بن علوی حامل پیامی برای ایران باشد باید دید که این پیغام مبتنی بر امنیت منطقه و جمهوری اسلامی است یا خیر.

جمالی نوبندگانی درباره اینکه وزیر امورخارجه عمان پیش از این در اظهارنظری گفته بود که اگر ایران و آمریکا وارد تنشی در منطقه شوند این جنگ جهانی خواهد بود، آیا شرایط منطقه به واقع آبستن یک جنگ و یا تنش است، گفت: قدر مسلم یک سری عوامل  وجود دارد که در منطقه به دنبال تنش و درگیری هستند.

وی ادامه داد: در رأس این عوامل می‌توان به رژیم صهیونیستی و نتانیاهو اشاره کرد. حلقه بعدی گروه افراطی است که دور ترامپ را گرفته‌اند و به شدت سعی دارند که تنشی در منطقه بین ایران و ایالات متحده صورت گیرد. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازیگران دیگری که سعی دارند آتش جنگ در منطقه را شعله‌ور کنند سازمان منافقین هستند که با دادن اطلاعات غلط و تحریک‌کننده سعی می‌کنند ایالات متحده را به این موضوع تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی هم البته در منطقه به دنبال ایجاد تنش بین ایران و آمریکا بودند و وقتی متوجه شدند که این کار سودشان نیست مقداری در موضع‌شان تعدیل ایجاد کردند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: معتقدم حلقه افراطی اطراف رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا مشخصا دلالان اسلحه، نتانیاهو، سازمان خائن منافقین و برخی از عناصر خود فروخته سعی دارند که این موضوع اتفاق بیفتد و باید به آن‌ها گفت ملت ایران هرگز این خیانت‌ها فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اعتقادم بر این است که عواملی که می‌تواند مانع از این گونه اقدامات و شعله‌ور شدن تنش شود، اظهار داشت: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در جلوگیری از ایجاد تنش‌ها دارد و اگر ما مقتدر باشیم سد محکمی مقابل آتش افروزی آمریکایی‌ها خواهیم بود در صورتی که ما را ضعیف تصور کنند در حمله کردن مصر خواهند شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت ملی ما سدی مقابل دشمنان است، بیان کرد: امسال سال انتخابات است، جناح‌های سیاسی مسئولیت بزرگی به دوش‌شان است آنان باید مردم را تشویق کنند که گامی به سمت وحدت ملی بردارند.

وی تاکید کرد: بعضا برخی اقدامات نسجیده و خودخواهانه که از سوی  گروه‌ها، افراد و قوا می‌بینیم از یک آدمی که بلوغ سیاسی دارد به دور است. تدبیر امروز در حوزه دیپلماسی بسیار مهم است که می‌تواند مانع از هرگونه تنش و حمله شود./ ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر