کد خبر: 68268
A

جزئیات شکایت نیروی انتظامی از یک نماینده مجلس

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایت شورایعالی امنیت از فلاحت پیشه در جلسه بعدی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌شود.

جزئیات شکایت نیروی انتظامی از یک نماینده مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، اظهار داشت: هیات نظارت امروز میزبان آقای محسنی بندپی رئیس سابق سازمان بهزیستی و استاندار فعلی تهران برای بررسی ادعاهای مطرح شده در پرونده استیضاح آقای ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که ایشان هم از یکی از نمایندگان مجلس شکایت کرده است. توضیحات و مستندات ارائه شد.

وی افزود: ‌این پرونده از مرداد ماه سال ۹۷ در مرحله بررسی در هیات نظارت بوده و به موضوع استیضاح برمی‌گردد اما از آنجایی که مطالب متعدد بود، ما در حال بررسی هستیم که امیدواریم بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.

جمالی با اشاره به حضور سردار اشراق معاون حقوقی و پارلمانی نیروی انتظامی در هیات نظارت گفت: ناجا با موضوع توهین و افترا نسبت به پرسنل نیروی انتظامی و دخالت در برخی از تصمیمات فرمانده نیروی انتظامی آن شهرستان، از یکی از نمایندگان شکایت کرده است که در این رابطه مستندات و فایل صوتی نیز در اختیار هیات قرار داده که قرار داده شد و در جلسات بعدی از نماینده برای ارائه ادله‌اش دعوت می‌کنیم.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین از موکول شدن بررسی شکایت از فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب به جلسه بعدی به دلیل طولانی شدن جلسه امروز خبر داد و در توضیح این شکایت گفت: شورایعالی امنیت ملی و دادستانی شکایتی را از فلاحت پیشه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه آقای فلاحت پیشه رئیس وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با روابط ایران و آمریکا علیرغم مصوبات شورایعالی امنیت ملی اظهار نظرهایی داشته است و در حالیکه سیاست کلی نظام عدم مذاکره با آمریکا بوده و هست، نباید فلاحت پیشه این مباحث را مطرح می‌کرد. شورایعالی امنیت ملی شماره و تاریخ مصوبات این شورایعالی را نیز به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کرده است.

وی افزود: وقتی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وقت مجلس ایجاد یک میز مشترک در قطر یا عراق را پیشنهاد می‌کند، آمریکایی‌ها اینگونه تبلیغ و سوء تعبیر کردند که فشارها بر جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و ایران مذاکره را پذیرفته است.

جمالی اظهار داشت: آقای فلاحت پیشه معتقد است، از مذاکره حرفی نزده و صرفا برای کاهش تنش چنین پیشنهادی را در آن زمان مطرح کرده است. شورایعالی امنیت ملی نیز معقتد است، بعد از اظهار نظر اولیه فلاحت پیشه، سخنگوی شورایعالی امنیت ملی توضیحات لازم را ارائه کرده است و پس از این توضیحات، فلاحت پیشه بازهم با خبرگزاری خانه ملت مصاحبه کرده و بر این موضوع تاکید کرده است و از این حیث شکایت کرده‌اند. فلاحت پیشه برای بیان توضیحات اعلام آمادگی کرده بودند اما امروز وقت نشد و در آینده بررسی می‌شود./ خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر