کد خبر: 68330
A

محمدرضا ریاحی رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان رضوی به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد

محمدرضا ریاحی رئیس ستاد انتخاباتی سال ۸۴ قالیباف در خراسان رضوی در جریان پرونده پدیده شاندیز به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد

محمدرضا ریاحی رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان رضوی به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ هادی منصوری قاضی پرونده پدیده شاندیز روز شنبه ۵ مرداد اعلام کرد که «محسن پهلوان مقدم» متهم ردیف اول و مدیرعامل سابق این شرکت به «حبس ابد» از نوع مجازات تعزیری درجه یک، «استرداد اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده به اشخاص و ذینفعان و محرومیت دائم از خدمات دولتی» محکوم شد.

همچنین محمدرضا ریاحی و علیرضا یزدانی لنگرودی دیگر متهمان این پرونده هستند که هر کدام به ۲۰ سال حبس ، استرداد کلیه اموال منقول و غیرمنقول و سهام شرکت پدیده و محرومیت دائمی از خدمات دولتی محکوم شده‌اند.

پدیده شاندیز، شرکتی است که برای تبدیل چند روستا و مناطق ییلاقی به منطقه توریستی اطراف مشهد براساس یک طرح جامع شکل گرفت، اما به تغییر غیرقانونی کاربری زمین بدون داشتن مجوزهای لازم، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اقدام کرد.

شرکت‌های وابسته به شرکت پدیده به طور غیرقانونی و بدون پشتوانه سهام فروختند و برای بالابردن قیمت سهام پدیده تلاش کردند که پس از مدتی با برخورد قضایی متوقف شد.

پرونده پدیده شاندیز یکی از پرونده‌های فساد اقتصادی در ایران است که محسن پهلوان مدیرعامل سابق آن در سال ۹۵ بازداشت شد. بدهی این شرکت از سوی استاندار خراسان رضوی در بهمن سال گذشته ۸۴ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر