کد خبر: 68334
A

جای خالی کفن پوشان در دیدار ذوالنور و سفیر انگلیس

"راب مک‌ایر " سفیر انگلیس در تهران در توییتر خود نوشت: "جلسه خوب و مفصلی درباره مسایل زیادی با رییس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران حجت الاسلام ذوالنور داشتم. آنچه مهم است این است که بتوانیم این مسیر‌های گفت وگو را باز نگهداریم."

جای خالی کفن پوشان در دیدار ذوالنور و سفیر انگلیس

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ خبرگزاری فارس ظهر امروز در خبر اعلام کرد که سفیر انگلیس با مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو داشته است. 

"راب مک‌ایر " سفیر انگلیس در تهران در توییتر خود نوشت: "جلسه خوب و مفصلی درباره مسایل زیادی با رییس جدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران حجت الاسلام ذوالنور داشتم. آنچه مهم است این است که بتوانیم این مسیر‌های گفت وگو را باز نگهداریم." 

به گزارش دیده بان ایران , سفیر انگلیس در حالی از این دیدار ابراز رضایت کرده است که نماینده قم طی روزهای گذشته بارها با اشاره به این موضوع که اقدام ایران در توقیف نفتکش انگلیسی یک مقابله به مثل بوده است و نه تخلف نفتکش بریتانیایی؛ اما نکته حائز اهمیت در این بین اینجاست که اصول گرایان تندرو و جریان منتسب به آقای ذوالنور هیچ گاه دیدار و حتی توافق ضمنی پیرامون حل مناقشه بین ایران و انگلیس را بر نمی تابند.(اینجا ) 

بدان معنی که اگر هر کس دیگری به جای آقای ذوالنور اگر چنین دیداری را با سفیر انگلیس برگزار می کرد رسانه های اصول گرا و نیروهای به ظاهر انقلابی کفن پوش راهی خیابان ها می شدند کمااینکه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی این روزها به دلیل شکایت شورای عالی امنیت ملی (اینجا ) به دلیل طرح مسئله گفت و گو بین ایران و آمریکا منتظر نوبت رسیدگی به پرونده در کمیسیون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است. 

این استاندارد دو گانه اصول گرایان در مواجهه با مناقشات داخلی و خارجی همواره در بسیاری از موارد مورد بحث و گفت و گوی کارشناسان سیاسی بوده است. به طوری که برخی از آنان اعتقاد دارند که تنها مشکل آنها دولت حسن روحانی و اصلاح طلبان است و به محض اینکه دولت مورد وثوق آنها روی کار بیاید هم مسئله مذاکره با آمریکا حل خواهد شد و هم موضوعی به برجام دیگر خواب آشفته دلواپسان نخواهد بود. 

حجت السلام ذوالنور در ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ به روزنامه اعتماد گفته بود. " رهبری از کمیسیون امنیت ملی به ریاست فلاحت پیشه انتقاد دارند" این نماینده نزدیک به جبهه پایداری گفته بود: "شاید گلایه ایشان مشخصا به کمیسیون امنیت ملی نباشد اما آقا فرمودند امریکا چند ده طرح و قانون علیه ما تصویب کرده است اما مجلس ما در مقابل چه‌کار کرده‌ است؟! من همان روز در کمیسیون امنیت هم خطاب به دوستان گفتم؛ عزیزان! اگر مقام معظم رهبری مجلس را ملامت کرده است ما در کمیسیون امنیت باعث ملامت مجلس شدیم." 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر