کد خبر: 68412
A

حواشی جلسه امروز مجلس/ تاکید بر دلجویی رهبری از ظریف از تریبون مجلس/ کواکبیان، شیخ نمایندگان شد

حضور وزیر خارجه در صحن مجلس برای پاسخ دادن به سوال سه نماینده با حواشی همراه بود.

حواشی جلسه امروز مجلس/ تاکید بر دلجویی رهبری از ظریف از تریبون مجلس/ کواکبیان، شیخ نمایندگان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس شورای اسلامی امروز میزبان جواد ظریف بود تا به سوالات محمدحسین قربانی، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران از وزیر امور خارجه در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر و همچنین مذاکرات برای تعیین رژیم حقوقی پاسخ داده شود.

سوال نمایندگان از وزیرخارجه و پاسخ های ظریف اما با حواشی همراه شد. ظریف در بخشی از پاسخ خود به نمایندگان گفت: در دوره حکومت پهلوی هم یک قرارداد ننگین در همین مجلس به تصویب رسید. اظهاراتی که بلافاصله با مزاح لاریجانی روبرو شد که خطاب به ظریف گفت: البته در این مجلس فعلی نبود و در مجلس ملی رخ داد.

در بخش دیگری از این دستورکار مجلس کواکبیان که تریبونش برای بیان سوال باز شده بود در ابتدا گلایه ای به سازوکار مجلس برای رسیدگی به سوال نمایندگان کرد و گفت: سازوکار به گونه ای است که مرداد ۹۷ سوال می کنید و مرداد ۹۸پاسخ می گیریم.

وی همچنین به ارادت خود به ظریف هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه رسانه های ضد نظام ماجرا را جوری جلوه داده بودند که جمهوری اسلامی کل دریای خزر را بخشیده و نمایندگان هم بی خاصیت بوده و سکوت کردند. ما با طرح این سوال خواستیم این بحث مطرح شود تا دستگاه دیپلماسی توضیحات لازم را بدهد.

وی ادامه داد: ارادت ما به آقای ظریف سرجایش است و من خواهشم این است که این سوالات را از باب دلسوزی و تاکید بر منافع ملی بگیرند. 

کواکبیان سازندگان سریال گاندو را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: فعالیت ها و تلاش های آقای ظریف برای ما روشن است. حالا برخی هم در این میان سریال گاندو هم می سازند حتما برای خودشان تفکری دارند ولی خوشبختانه این موضوع با دلجویی رهبری از وزیر خارجه روبرو شد و حتما آنها هم از تضعیف دستگاه دیپلماسی پشیمان شده اند.

در انتهای جلسه سوال از ظریف، بین کواکبیان،  محمد حسین قربانی و حسین زاده بر سر رای گیری درباره سوال از ظریف اختلاف نظری پیش آمد. کواکبیان معتقد بود که نیازی نیست سوال به رای گذاشته شود، قربانی هم که می گفت به کواکبیان ارادت دارد و او را شیخ نمایندگان نامید، اما معتقد بود که باید سوال به رای نمایندگان گذاشته شود. حسین زاده هم از حق رای خود گذشت به این شرط که وزیر خارجه از حق رای ایران درباره دریای خزر نگذرد.

در نهایت سوال به رای نمایندگان گذاشته نشد./ خبرانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر