کد خبر: 68501
A

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) نهم مرداد ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به گزارش دیده بان ایران، مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی ربیعی سخنگوی دولت، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

 

کلیات لایحه حذف سه صفر از پول ملی در دولت تصویب شد

علی ربیعی سخنگوی دولت از تصویب کلیات لایحه حذف سه صفر از پول ملی در دولت خبر داد و با بیان اینکه جزئیات این لایحه در جلسات آتی دولت بررسی می‌شود، افزود: سعی می‌کنیم لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.

 

 «ناهید ۱» تا دو هفته دیگر تحویل وزارت دفاع می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: احتمالا ظرف یکی دو هفته آینده ماهواره «ناهید ۱» برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود. وی افزود: کار پژوهشگرهای پژوهشگاه فضایی در خصوص این ماهواره پایان یافته و تست‌های نهایی مربوطه نیز انجام شده است و احتمالا ظرف یکی دو هفته آینده ماهواره برای در مدار قرار گرفتن تحویل وزارت دفاع می‌شود.

 

تست موشکی ایران طبیعی است

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد اخبار منتشره در موردآزمایش موشکی ایران، با تاکید بر اینکه تست موشکی جمهوری اسلامی ایران روندی طبیعی است، گفت: برنامه های تحقیقاتی نیروهای مسلح هر سال تدوین و به موقع اجرا می شود و در کل دنیا این کارها طبیعی است اگر بر روی بعضی از موضوعات کار رسانه‌ای خاص می‌کنند دنبال اهداف خاص خودشان هستند اما نیروهای مسح برنامه‌هایشان کاملاً مرتب اجرا می‌شود از جمله تست موشک.

 

ترفند پمپئو برای مصاحبه با رسانه‌های ایرانی بسیار سخیف است/اروپا جرات داشته باشد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه ترفند پمپئو برای مصاحبه با رسانه‌های ایرانی بسیار سخیف است گفت: اگر مقامات آمریکا قصد گفت و گو با مردم ایران را دارند به تقاضای مصاحبه‌هایی که پیش از آن به آنها داده شده است پاسخ دهند. وی همچنین با اشاره به این که آمریکا نباید بگوید که اینستکس چگونه کار کند خاطر نشان کرد:‌ اینستکس ساز و کاری برای اجرای تعهدات اروپا است و نباید باموافقت آمریکا کار کند اروپا باید جرات داشته باشد

 

همچنین هیات دولت در جلسه امروز لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند.

در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت نیز ضمن تصویب آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیروهای خرید خدمت در ارتش، میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز غیر دولتی توانبخشی و حق پرستاری از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۹۸ تعیین شد تا در دستور کار جلسه هیئت وزیران قرار گیرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر