کد خبر: 68519
A

در "دبی" صاحب دریا شوید

دبی یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است که در طول سال از اقصی نقاط جهان، گردشگران زیادی را پذیرا می باشد. همان طور که اطلاع دارید، این شهر در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی در زمینه ساخت و ساز داشته و سازه های اعجاب آمیزی هم بنا کرده است. اما یکی از پدیده های نادری که در این شهر شاهد هستیم، ساخت خانه بر روی دریا می باشد!

در "دبی" صاحب دریا شوید

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ دبی یکی از محبوب ترین شهرهای دنیا است که در طول سال از اقصی نقاط جهان، گردشگران زیادی را پذیرا می باشد. همان طور که اطلاع دارید، این شهر در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی در زمینه ساخت و ساز داشته و سازه های اعجاب آمیزی هم بنا کرده است. اما یکی از پدیده های نادری که در این شهر شاهد هستیم، ساخت خانه بر روی دریا می باشد!

در 4 کیلومتری ساحل دبی، خانه های بسیار زیبایی را بر روی آب دریا ساخته اند که نیمی از آن ها زیرِ آب و نیم دیگر بر روی آب قرار دارد. این قسمت از دبی را "قلب اروپا" می نامند. نکته عجیب این است که خریدارانِ متمولی که قصد خرید این خانه های رویایی را دارند، علاوه بر پولی که برای خرید آن خانه پرداخت می کنند، باید مبلغ قابل توجهی هم برای خرید آن قسمت از دریا که به خانه اش تعلق دارد، پرداخت نماید. این پدیده از سال 2016 انجام شده و تاکنون تعداد زیادی از گردشگرانِ تور ارزان قیمت دبی از آن ها بازدید کرده اند.

 

1

*خانه اسب دریایی شناور

نخستین نمونه خانه قلب اروپا،  در سال 2016 با نام اسب دریایی شناور رونمایی شد و که از آن پس این پدیده گسترش پیدا کرد و مورد توجه قرار گرفت. برای ساخت این خانه در حدود 5 هزار ساعت تحقیقات صورت گرفته و حدود 13 هزار ساعت مهندسی و طراحی انجام شده است. این خانه با قیمت 2.8 میلیون دلار به فروش رفت.

 

2

برخی از اقامتگاه های شخصی این ساحل، به واسطه اسکله به دریا متصل می شوند تا ساکنان بتوانند به ماشین های خود دسترسی داشته باشند. قیمت برخی از این خانه ها تا 3.3 میلیون دلار می باشد.

در کشور تایلند هم تحقیقاتی در این زمینه، در حال انجام شدن است که در صورت نتایجِ مثبت، می توانیم نظیر خانه های شناورِ دبی را در این کشور هم ببینیم که در صورت انجام شدن این امر، تعداد توریست هایی که تور لحظه آخری ارزان تایلند را انتخاب می کنند شاید از دبی هم پیشی بگیرد.

3

البته کشور مالزی هم در زمینه جذب توریست بسیار خوب عمل کرده و با سازه های بی نظیری که در این کشور بنا کرده، توریست های بی شمار تور مالزی را به این مقصد جذب کرده است.

5

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر