کد خبر: 68527
A

پارک‌های آبی مشهد

شنیدن نام مشهد برای هر مسافری یادآور زیارت و حرم امام رضا(ع) است! اما اگر مسافری کمی کنجکاوتر و دقیق‌تر باشد می‌تواند در زمان سفر به این شهر زیارتی، تفریحات بسیار هیجان انگیزی که حتی در بسیاری از شهرهای دیگر وجود ندارد را تجربه کند. پارک‌های آبی مشهد فرصت تجربه جدیدی را برای مسافران ماجراجو فراهم کرده است تا یک روز کامل از سفر خود را به تفریحی اختصاص دهند که در هر شهری پیدا نمی‌شود!

پارک‌های آبی مشهد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شنیدن نام مشهد برای هر مسافری یادآور زیارت و حرم امام رضا(ع) است! اما اگر مسافری کمی کنجکاوتر و دقیق‌تر باشد می‌تواند در زمان سفر به این شهر زیارتی، تفریحات بسیار هیجان انگیزی که حتی در بسیاری از شهرهای دیگر وجود ندارد را تجربه کند. پارک‌های آبی مشهد فرصت تجربه جدیدی را برای مسافران ماجراجو فراهم کرده است تا یک روز کامل از سفر خود را به تفریحی اختصاص دهند که در هر شهری پیدا نمی‌شود!

1

سرزمین موج‌های آبی:

سرزمین موج‌های آبی،  بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده در ایران و خاورمیانه. اگر توصیف فوق به گوش گردشگران رسید نباید تعجب کنند! بله! این پارک آبی پیشرفته با مساحت 8460 مترمربع بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده ایران و خاورمیانه است. تمامی وسایل تفریحیی که در این پارک قرار داده شده اند دارای استانداردهای جهانی هستند پس می‌توان با خیال راحت لذت هیجان را تجربه کرد! تنوع وسایل بازی در این سرزمین آبی بسیار زیاد است. سرسره‌های آهسته، سرسره‌های سرعتی، سرسره پیچشی به طول ۲۵ متر، سرسره سقوط آزاد، سرسره سوپر لوپ، سرسره تورنادو، سرسره جت موج، سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، چاله فضایی، استخر موج، رودخانه خروشان، رودخانه آرام، منطقه بازی کودکان، استخر برکه، سونای خشک و بخار، جکوزی، حوضچه آب سرد، حمام ترکی و... تنها، بخش کوچکی از امکانات این مجموعه تفریحی است. هر مسافری پس از اینکه متوجه می‌شود سرسره تاپسی توروی این مجموعه در سال 2010 عنوان بهترین سرسره آبی جهان را به خود اختصاص داده است؛ برای تجربه کردن این وسیله وسوسه می‌شود! و البته حق هم دارد! در این مجموعه علاوه بر وسایل بازی آبی، امکانات دیگری از جمله: رستوران، کافی شاپ، سینمای پنج بعدی، فروشگاه لوازم ورزشی و... برای رفاه بیشتر افراد وجود دارد. پس مسافران با خیال راحت می‌توانند یک روز کامل را در میان آب‌ها سپری کنند. ساعت کاری این مجموعه از 9صبح تا 21شب است. در فصل تابستان به دلیل استقبال بیشتر گردشگران و مردم بومی شهر مشهد، مجموعه تا ساعت 24 باز است. برای ورود به این مجموعه آبی نیاز به تهیه بلیت هست. و اما آدرس: بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳

اگر قصد سفر به شهر مشهد را دارید پیشنهاد ما به شما این است که به سایت کی سفر سر بزنید و اطلاعات مربوط به قیمت تور مشهد و تور ارزان مشهد را مشاهده نمائید. 

پارک ساحلی آفتاب: این مجموعه با 4000 مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین پارک آبی طبقاتی جهان است. این پارک آبی در هفت طبقه ساخته شده است. پارک ساحلی آفتاب با دارا بودن دو بخش مجزا برای بانوان و آقایان؛ برخلاف بسیاری از پارک‌های آبی امکان استفاده هم‌زمان از این محل برای بانوان و آقایان را فراهم کرده است. یکی از امکانات موجود در این پارک که افراد بسیاری را به سوی خود کشانده و در سایر سرزمین‌های آبی وجود ندارد، وجود حمام آفتاب برای بانوان بر پشت بام این مجموعه است. وجود استخر نمک اسپونا با خواص درمانی و لایه برداری از پوست، وجود سونای ماسه با خواص درمان دردهای عضلانی نیز از دیگر امکانات‌ این محل است که در کنار تفریح، امکان درمان را نیز به مسافران هدیه می‌دهد.  هر دو این امکانات برای اولین بار در خاورمیانه، در پارک ساحلی آفتاب مشهد ساخته شده است. اما هیجان، عامل اصلی سر زدن به این چنین مجموعه‌هایی ست. سرسره دوقلو، چاله فضایی، استخر موج،  سرسره آهسته، رودخانه‌ای دور تا دور مجموعه، سرسره پیچ، چشمه جوشان آب، سرسره سرعت، آبشار خروشان و... از تفریحات هیجان انگیز آن هستند.

سالن ماساژ، سالن یوگا، سالن ایروبیک، سالن بدنسازی و... دیگر امکانات رفاهی این پارک است. ساعت کاری این مجموعه برای بانوان از 10 صبح تا 23 شب و برای آقایان از 8 صبح تا 23 شب است. و اما آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، جنب مجتمع تجاری الماس شرق

 

پارک آبی ایرانیان:

 

اگر گردشگری به دنبال تجربه تفریح در یکی از استاندارترین، بزرگ‌ترین و بهترین پارک‌های آبی سرپوشیده در دنیاست و بودجه کافی برای سفر به کشورهای دیگر را ندارد بهتر است برای یک بار هم که شده پارک آبی ایرانیان را از دست ندهد. امکانات تفریحی بسیاری مانند: استخر آبی روباز برای آقایان، رودخانه خروشان، رودخانه آرام، سرسره‌های مختلف آهسته و سرعتی، سرسره رنگین کمان، سرسره پیچشی، سرسره موجی، سرسره چاله فضایی، سونا، جکوزی و... در این پارک وجود دارد؛ اما چرا پارک آبی ایرانیان؟ امکان تجربه کردن هیجان موج سواری با تخته و افزایش آدرنالین! می‌تواند دلیل کافی برای انتخاب این پارک باشد. این بخش از پارک آبی ایرانیان به اندازه یک زمین فوتبال مساحت دارد و موج‌هایی با ارتفاع 3/5 متر به سوی افراد سرازیر می‌شوند. مانند هر پارک آبی دیگری در این مجموعه نیز رستوران، کافی شاپ و... برای رفاه بیشتر افراد فراهم شده است. ساعت کاری پارک آبی ایرانیان برای بانوان از 9 صبح تا 22 شب و برای آقایان 9:30 صبح تا 22:30 شب است. آدرس این پارک آبی : بزرگراه آسیایی، قاسم آباد (شهرک غرب)، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸

 

سرزمین موج‌های خروشان:

 

سرزمین موج‌های خروشان بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده جهان. آیا همین یک جمله برای وسوسه شدن کافی نیست؟ من که گمان می‌کنم هست! مساحت این مجموعه تفریحی 60000 مترمربع است. سرزمین موج‌های خروشان نیز با بهره مندی از دو بخش مجزا، امکان استفاده هم‌زمان از پارک را برای آقایان و بانوان را فراهم کرده است. وجود 4 سرسره سقوط آزاد که هر کدام 24 متر ارتفاع دارند، ۶۳ سرسره سرعتی، طولانی‌ترین رودخانه موج در ایران، بزرگ‌ترین دریاچه متلاطم در خاورمیانه، غار نمک پیشرفته، پارک مخصوص کودکان، بزرگ‌ترین سونای خشک و بخار جهان، جکوزی، حمام ترکی و... گوشه‌ای از امکانات موجود در این سرزمین است.

2

البته بازی‌های مهیج دیگری نیز. مانند: زیپ لاین بر فراز وسایل تفریحی آبی،  پینت بال با لیزر و...  برای افراد علاقه مند به انواع دیگری از تفریح و هیجان در این سرزمین وجود دارد. سرزمین موج‌های خروشان نیز مانند هر پارک آبی دیگری امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، فروشگاه و... را برای رفاه بیشتر افراد در نظر گرفته است.

ساعت کاری این مجموعه از 9:30 صبح تا 23 شب است

این مجموعه در ابتدای جاده‌ی شاندیز ساخته شده.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر