کد خبر: 68544
A

تایید گروگانگیری اجساد در بیمارستان‌ها در زمان وزیر سابق بهداشت از سوی نوبخت

دومین کنگره سلامت زنان و خانواده گرامی داشت روز ملی ازدواج با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان علی نوبخت؛ رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، لیلا جودان؛ نماینده صندوق بین المللی جمعیت در ایران و گل علیزاده نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی صبح امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

تایید گروگانگیری اجساد در بیمارستان‌ها در زمان وزیر سابق بهداشت از سوی نوبخت

به گزارش دیده بان ایران؛ در این کنگره علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تعداد انجمن هایی که در حوزه های مختلف در ابتدای انقلاب شکل گرفت عنوان کرد: انجمن های زیادی در ایران شکل گرفته است که تنها در حوزه پزشکی ۱۹۶ انجمن وجود دارد این انجمن ها از سال ۶۵ فعالیت شما قطع شد اما پس از سال ۶۹ دوباره فعالیت کردند. از آنجایی که معتقدیم بدون اتکا به آرای مردم که صاحبان اصلی هستند نمی توان فعالیت کرد از این رو درصدد بودیم تا نمایندگانی از مردم در انجمن‌های مختلف اظهار نظر کنند بر این اساس در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دریافت شد تا اجازه داده شود در رشته‌های تخصصی انجمن‌های تشکیل شود که در فاصله کوتاهی انجام در حوزه های مختلف تشکیل شده و هر کدام از انجمن ها کارهای علمی خودشان را انجام دادند و فعالیت‌های مانند تامین سلامت و خانواده از آن جمله است.

وی افزود دولت یازدهم و دوازدهم  به سلامت توجه ویژه‌ای داشته است در گذشته هم سلامت مظلوم واقع شده بود. دولتی که نفت ۱۰۰ دلاری میفروخت در امر سلامت هزینه نمی‌کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در گذشته اهمیت در امر سلامت وجود نداشت. فضاحتی شکل گرفت و  گروگان گیری اجساد در بیمارستان ها صورت می گرفت که در این خصوص واکنش نشان دادیم. مسئله سلامت امنیت و آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و به این بخش‌ها باید در خصوص فعالیت‌های مالی توجهی نشد در گذشته ۵.۸ درصد از درآمد ناخالص صرف حوزه های مذکور  می شد.

نوبخت افزود: با رئیس جمهور صحبت شد که باید به آن توجه ویژه نشان دهند و ایشان و تیم اقتصادی شان تا ۱۰ درصد درآمد ناخالص را صرف حوزه های مذکور کرده و افزایش داده شد که رقم بسیار عظیمی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مقدار پولی که دولت علیرغم محدودیتها  به سلامت اختصاص داده شده اظهار کرد: در مجلس  تلاش کردیم تا ریل های قانونی سلامت به همراه صرفه‌جویی گذاشته شود و برای مردم و نظام ارجاع و پزشک خانواده ایجاد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر پیشین بهداشت عنوان کرد: با وزیر پیشین اختلاف عقیده داشتیم چراکه که قانون را نمی‌توانست به طور کامل اجرا کند و بخشی از قانون را اجرا می کرد.

وی افزود: هزینه کافی و علت اینکه کمبود هزینه داریم باید بررسی شود و مدیریت ها بستگی دارد .درصدد هستیم تا سلامت الکترونیک را فعال سازی کنیم  تا سلامت مردم تامین شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر