کد خبر: 68612
A

ولیعهد سعودی به طور جدی در حال بررسی گفت‌وگو با تهران است

پایگاه خبری دبکا وابسته به رژیم صهیونیستی مدعی شد امارات و عربستان تماس‌های مخفیانه خود با ایران را افزایش داده‌اند و ولیعهد سعودی به طور جدی درحال بررسی گفت‌وگو با تهران است

ولیعهد سعودی به طور جدی در حال بررسی گفت‌وگو با تهران است

به گزارش دیده بان ایران؛ پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع ویژه خود مدعی شد که عربستان و امارات تماس‌هایی مخفیانه در رابطه با امنیت کشتیرانی در خلیج فارس با ایران برقرار کرده‌اند.

 

این پایگاه به نقل از منابع خود نوشت: امارات و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که اهداف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رابطه با ایران با اهداف ریاض و ابوظبی تطابق ندارد.

 

برخی منابع اطلاعاتی با اشاره به سفر اخیر هیات اماراتی به تهران اعلام کردند که مسئولان اماراتی در دیدار با مسئولان ایرانی در رابطه با مساله امنیت کشتیرانی در خلیج فارس، تنگه هرمز و تنگه باب المندب بحث و گفت وگو کردند.

 

یک مسئول اماراتی که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است در گفت‌وگو با دبکا گفته است: اگر واشنگتن به دنبال مذاکره با ایران است در پیوستن به اتئلاف آمریکا برای حمایت از کشتیرانی در خلیج فارس هیچ منفعتی نداریم زیرا در این صورت قدرت بازدارندگی آن بسیار محدود خواهد بود.

 

دبکا می‌نویسد، این تحولات باعث شد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به طور جدی درحال بررسی بازکردن باب گفت‌وگو با تهران باشد.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر